Leigh Bardugo: Wonder ​Woman – A háborúhozó c. könyv értékelése

covers_633218.jpg
Hozom a következő blogbejegyzésemben az újabb értékelésemet, méghozzá egy rejtélyes, és titokzatos hős amazonról, Wonder Womamről, és lenyűgöző kalandos útjáról. :D Nemrégiben adta ki a Könyvmolyképző kiadó jóvoltából a DC legendák sorozata második kötete gyanánt. Már nagyon izgatottan vártam ezt a kötetet is, habár most először olvastam Leigh Bardugo írónőtől, a stílusa tetszett is, és biztos vagyok benne, hogy fogok még tőle is olvasni. :) A borítóját imádom, első látásra beleszerettem nekem nagyon tetszik, ahogy a történet is. :)

Fülszöveg:

„Harcos ​nővértársam, pajzsod és kardod vagyok.
Amíg én élek, az ellenségeid számára nincs menedék.
Számíthatsz rám az utolsó leheletemig, a te ügyed az enyém is.”
– AZ AMAZONOK ESKÜJE –

Diana, az amazonhercegnő leghőbb vágya, hogy kivívja legendás hírű nővérei elismerését. Amikor azonban dicsőséget szerezhetne magának, nem él a lehetőséggel, hanem a száműzetést kockáztatva megszegi az amazonok törvényét, és megmenti egy halandó életét. Ám ezzel az egész világot végveszélybe sodorja.

Alia Keralis csak egy rövid időre akar elmenekülni folyton atyáskodó bátyja elől a tengerre. Nem sejti, hogy az életére törnek. Ellenségei úgy vélik, már a puszta létezése kirobbanthat egy világháborút. Amikor Alia hajóján bomba robban, egy rendkívüli erejű, rejtélyes lány menti ki őt a vízből. Hamarosan szörnyű igazsággal kell szembenézniük: Alia Háborúhozó, a hírhedt trójai Helené leszármazottja, akinek az a sorsa, hogy elhozza a világra a Vérontás és Szenvedés korát.

A két lány egy seregnyi ellenséggel találja magát szemben, akiknek eltökélt szándéka elpusztítani a Háborúhozót. És csak együtt van esélyük megmenteni a világaikat.

New York Times bestseller

Vajon a jó most is győz, vagy ezúttal a világ pusztulását okozza?
Élvezd a történetet!

„Tetszeni fog ez a könyv, akár a Wonder Woman-képregényekért rajongsz, akár a mozifilmért, akár Leigh Bardugóért, vagy ha egyszerűen csak szereted a Young Adult regényeket.” – Hypable

Szereted a Vörös pöttyös könyveket?
Vidd haza nyugodtan! Tetszeni fog.

Értékelés:

Nagyon szerethető történet, és imádtam, egy újabb kedvencem lett, izgalmas volt, pörgős is, kalandos, végig lekötötte a figyelmemet, bár egy kicsit több akcióra számítottam volna, mint amit kaptam, de így is tetszett. Sokszor megnevetettek a karakterek, jó pár vicces jelenet és párbeszéd zajlott le köztük, eseménydús is volt, bár egy cseppet csalódott vagyok, mégiscsak egy hősnő, egy amazon, aki bámulatos erőket képviseltet, de számomra ez kicsit kevés volt mégis. De akkor is imádom, még így is. :D De lehet, hogy bennem van a hiba, és nem kellett volna a filmbeli Wonder Womanhez mérnem Diana karakterét, de akaratlanul is megtörtént, amit sajnálok is, meg nem is igazából. :D A közepe felé teljesen bepörgött a sztori, lövöldöztek, verekedtek, menekültek, sőt az útitársak is tartogattak egy kis veszélyt, de lassacskán mindent megoldottak együtt, de a végén mindenki ledobta magáról az álarcát, főleg egy bizonyos személy, akit nem árulok el, derítsétek ki, és olvassátok minél többen, azért tartogat ez a regény izgalmakat, és cseppet sem lehet unatkozni, mert az események, és a cselekmény viszi magával az olvasót, egyik helyről a másikra. Váratlan pillanatokat okozva ezzel. :D

Egy rejtélyes, és titokzatos lány, aki dicsőségre áhítozik a lelke mélyén, és arra vágyik, hogy őt is elfogadják olyannak, amilyen. Egy szigeten élte napjait, nővéreivel, akik csak a békére vágytak, mindegyikük megélt már egy-egy harcot, hőstettet, de Diana sorsa még váratott magára. Mióta csak az eszét tudja, sosem hagyta el Themyscirát, egy bizonyos napig, míg egy lány nem került a sziget közelébe, egy tragikus baleset következtében a tengerbe, ahol majdnem életét vesztette. De Diana kimentette őt, nem számítva ezzel a következményekre, ami utána lesz. Az ő sorsuk, akkor és ott összefonódott, onnantól elkezdődött kettejük kalandos útja.

Diana mindent elkövetett, hogy amazonokhoz méltón segítsen, megmentse őt, fedezze, akár az élete árán is, csakhogy az ellenség sem adta olyan olcsón a megoldást, a megváltást, hogy megakadályozzák a hőn áhított háború eljövetelét, amiért mindent kockára tettek. De arra nem számítottak, hogy az ellenség közelebb van, mint gondolnák, sokkal közelebb. Akiben éppen megbíztak az árulta el őket az elejétől kezdve, míg meg nem mutatta nekik a gonoszabbik, sötétebbik arcát. De Wonder Woman készen állt vele szembeszállni, bármi áron.

wonder-woman.jpgAlia végig kedvelhető karakter volt, bár az elején engem kicsit bosszantott az értetlensége, de akkor ő még nem is igazán értette mibe, és hova keveredett hirtelen, ezért betudtam annak, hogy neki ez újdonság erejével hatott, amivel Diana felvilágosította, aztán tök jó barátnők lettek, de ehhez kellet a nagyszájú Nim is, és a pimasz Theo is, na meg persze Jason is. Nagyon érdekes karakterek voltak mid, és szórakoztatóak is, főleg Nim és Theo civakodásaik, és néha Diana és Alia szóváltásai, csak úgy öntötték magukból a jóféle humort, a beszólásokat, Jason sem tétlenkedett, bár engem zavart ez az egész mogorva attitűd, de mégis csak ő volt a nagy testvér, de az, ami később kiderült, hát... nem éppen tünteti fel jó színben szegénykémet. De hát ezt ő akarta, hát egye is meg, amit főzött. :D Voltak kedvenc jeleneteim is, párbeszédeim, de nem szeretném el spoilerezni nektek, ezért inkább megmutatok pár kedvenc idézetem, amiket a moly.hu-n is kiírtam. :D

Kedvenc idézeteim:

"– Hogy lehetne téged azért hibáztatni, mert ki akartad próbálni, mire vagy képes egyedül? (…) – Az nem bűn, hogy próbára akartad tenni magad.
(…)
(…) Nem élhetjük az életünket búra alatt, azon spekulálva, hogy mi mindenre vihetnénk, ha lehetőséget kapnánk. Nekünk kell megteremtenünk a lehetőséget."

"– Talán épp azt szerette volna, hogy úgy élj, mint a többi lány. Egy lány a sok közül."

"– Én abban hiszek… abban hiszek, hogy minden dolog, aminek kezdete van, véget is ér."

"– Talán könnyebb így, láthatatlannak lenni, mint folyton azon aggódni, hogy mit gondolnak rólad mások.
– De ez is választás kérdése, nem? (…) – Mert az emberek úgyis megnéznek, és úgyis ítélkezek. Te pedig eldöntheted, vagy nem mondasz rá semmit, vagy visszavágsz nekik."

"Nem tudta, mit tartogat a jövő, csak azt, hogy a világ – tele veszéllyel, kihívással és csodákkal – tárt karokkal várja őt, hogy felfedezze."

ket-ev-mulva-jon-a-mozikba-a-wonder-woman-2-07261225_1.jpg

Könyv adatai:

Könyv: Leigh Bardugo: Wonder Woman - A háborúhozó

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadás éve: 2020

DC Irons - DC Legendák

Oldalszám: 480 oldal

Kötés: Puhatáblás

ISBN: 9789634578130

Fordította: Fazekas Sándor

Hány éves kortól ajánlom: 12 éves kortól

Ennyi csillagot adnék rá?

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval nekem azért tetszett ez a regény is, izgalmas volt és érdekes történet, de kellet volna még bele plusz akció. Hiányzott még nekem a kardja, és a védőpajzsa a felszereléséhez, kicsit fura volt nekem, hogy csak a lasszót vette magához indulás előtt a hosszú útra. Azon is meglepődtem, hogy nem használta úgy ki a karján lévő karvast, de legalább a golyók ellen hatott. :D De ez nem olyan lényeges, csak én furcsállottam kissé. Ez volt a második DC regényem, és kellemesen csalódtam azért. Ahhoz képest, amiket hiányoltam, annál is inkább élveztem az egészet, sokszor mosolyt csaltak az arcomra. :D Ezért is várom már a következő könyvet, egy újabb DC hős történetét. :) Kíváncsian várom most már Batman részét is, remélem az is ugyanilyen izgalmas lesz, amilyen ez a regény is, és a Macskanő is, amit szintén nagyon megszerettem. Róla a korábbi értékelésem itt olvasható: https://moly.hu/konyvek/sarah-j-maas-macskano-lelektolvaj/en-es-a-konyv/torpillaa :D Szóval, ajánlani tudom csak ezt is mindenkinek, remélem nektek is tetszeni fog, ahogy nekem is. :) Ezzel az utolsó mondattal zárom is a soraimat, köszönöm nektek, ha elolvassátok, és ha bármi észrevételetek van, sikítsatok. :D További szép estét, vagyis hajnalt nektek, azoknak akik meg most kelnek, jó reggelt kíván egy éjjeli bagoly, egy könyvmoly. :D

Smurfettereads