Ker Dukey · K. Webster: Pretty ​Broken Dolls – Tönkretett babácskák (Csinos játékbabák 4.) c. érékelés

tonkretett_babacska.jpgTegnap fejeztem be Ker Dukey · K. Webster Pretty ​Broken Dolls – Tönkretett babácskák (Csinos játékbabák 4.) c. befejező kötetet, ami ugyanannyira tetszett, mint az előtte levő részek is, bár nem pont ilyen befejezésre számítottam, de kellemesen csalódtam ismét. :D Ker Dukey és K. Webster, abszolút zsenik. :D

Ellopott babácskák: https://moly.hu/konyvek/ker-dukey-k-webster-pretty-stolen-dolls-ellopott-babacskak/en-es-a-konyv/smurfettereads

Elveszett babácskák: https://moly.hu/konyvek/ker-dukey-k-webster-pretty-lost-dolls-elveszett-babacskak/en-es-a-konyv/smurfettereads

Csinos új babácska értékelése: https://smurfettereads.blog.hu/2023/03/09/ker_dukey_k_webster_pretty_new_doll_csinos_uj_babacska_csinos_jatekbabak_3_c_konyv_ertekelese

Fülszöveg:

Árulás és düh: nagy, gennyes seb.
Ki lesz a győztes?
Mester vagy Szörnyeteg?

Sérülten, megtörve, de megoldásért kiált: Visszahozni mindenáron az egyetlen jó babát.

Nem megbocsájtható se hűtlenség, se kudarc: A Szörnyeteg bosszúra éhes: ha harc, hát legyen harc.

A mi Mesterünk csak gyengédségre éhezett: A tönkretett babák nem kerülhetik el a végzetet.

A vihar közeleg, mindjárt ránk zúdul a káosz: A két nagy játékos épp most veszi be a várost.

Ki éli túl vajon? Ki nyeri díjként a kedvesét? És kiből lesz végül mindössze járulékos veszteség?

A rajongásig szeretett vagy gyűlölt Csinos játék babák-sorozat utolsó kötete.

Hagyd, hogy megőrjítsen!

Értékelés:

Ker Dukey és K. Webster ebből a kötetből is kihozták a maximumot, amit lehetett, és a karakterek is egyre őrültebbek, főleg az a hármas trió, ami a végére összeállt. Nem gondoltam volna, hogy így fog alakulni, de mindenki megkapta a maga jussát, így vagy úgy. Ez a része is ugyanolyan sötét, és beteg, mint az előző részek. Szintén horrorfilmbe illő, vagy legalábbis thriller filmbe mindenképpen. Annyi őrült rohangál ebben a sorozatban, de mindegyik nagyon különleges a maga módján, és a végére egész jó lezárást raktak az írónők. :D Alig várom, hogy olvashassam a következő sorozatot is, nagyon kíváncsivá tettek az írónők. :D Remélem, minél hamarabb megjelenik idehaza is az első része. :D

Dillonon kevésbé éreztem, hogy rendesen tette volna a dolgát, egy kicsit ellustult a végére, de így hogy lett családja elpuhult, olyan érzésem volt, mintha belefásult volna a gonosz pszichopaták üldözésébe, és az egójának se nagyon tett jót, hogy többször is fölé kerekedtek. :D Pedig nagyszerű nyomozó, csak most nem annyira volt rajta a hangsúly, se Jade-n. Jade, mint az előző részben is egy kissé hátrébb szorult a sztoriban, nem is igazán volt saját szemszöge most sem, de ez nem is baj, helyette ott volt Elizabeth. Nagyon bírom a csajszit, sokkal jobban, mint az ikertestvérét. :D Az előző részben is tök cuki volt, de ebben a részben kész felnőtt nő lett belőle, nem is akármilyen…

Elizabeth teljesen az őrült Macy-re hasonlított, de már a harmadik részben is éreztem rajta, hogy nagyon vonzódik a sötét oldal felé, és ez be is igazolódott a végére. Nem semmi trió állt össze a végére, bár én nem pont erre a lezárásra számítottam volna, de az epilógus mindent vitt. XD Az nagyon kemény volt, főleg a trió miatt. XD Benny első két részben nagyon durván tolta a pszichopatát, de a harmadik óta leginkább megfontolt volt, jó vagy rossz hatással volt rá, Tanner azt nem tudom eldönteni, de érdekes párosítás volt ez a két pasi. Kiegészítették egymást, bár nekem kicsit hiányzott Benny őrült vagdalkozásai, úgy ahogy az előző részekben is tette.

Kevesebb vér folyt, amit ő okozott volna. Valamiért visszább fogták az írónők, de ugyanaz a pszichopata beteg állat maradt, mint volt, csak megfontoltabb, csak mintha megosztotta volna az irányítást. Egyszerre volt higgadt, meg egy szörnyeteg, csak akkor engedte ki a bestiát, amikor tényleg muszáj volt. Amikor eljött a bosszú ideje. Bár ebben a részben kevésbé engedte ki. Bennyt még mindig imádom. :D Ez a mocskos pszichopata, sose hal meg, tényleg több élete van, mint egy macskának, ahogy Tanner is mondta, de én így imádom. :D Egyszerűen lehetetlen nem szeretni, pedig egy beteg állat. XD Bár nem gondoltam volna, hogy ennyire meg fog változni a sorozat vége felé. Nem gondoltam volna, hogy Ker Dukey és K. Webster ennyire össze fogja őket hozni, de méltó lezárást kapott ez a sorozat.

Mindenki megkapta a maga jussát, és boldogan élhetnek amíg…  Jó kis lezárást kapott a vége. Őrült, de nagyon jó. XD Jade meg Dillon is a kedvenceim, bár Jade már a harmadik óta nagyon vissza lett vonva, ami érthető is. Az ő szála lassacskán elvarródott. Ő már nem volt olyan fontos, mert más felé terelődött az élete, a kis M. J. felé, meg a kicsi felé, akik hihetetlenül cukik. Imádom. :D Bár Jade-t egy kicsit megsajnáltam a miatt, ami történt vele, de szerencsére nem lett bajuk… :D  Örülök, hogy Jasmine is meg lett említve, és Dillon anyukája is, mindketten a szívemhez nőttek a sorozat kezdete óta, és Marcust is nagyon bírom, Elise-t meg kezdtem megkedvelni. :D Bár nem annyira, mint Elizabethet. XD De kezdett kicsit szimpatikus lenni, meg az anyukájuk is.

Tannert nagyon bírtam, és végre beleláthattam kicsit a múltjába is, alig várom a V-viadal részeket, nagyon kíváncsi lettem Vladra is, meg Vika-ra, meg persze Viktorra is. Alig várom, hogy olvashassam, nagyon tetszett nekem ez a V-viadal játék, nagyon durva egy játék, de nagyon bírtam az elején. :D Érdekes volt, ahogy Tanner is az, és most már egy kicsit jobban is megismerhettem ezt a pasit is, már értem miért jönnek olyan jól ki, Bennyvel. :D És az új karakterek is nagyon érdekesek. Vlad is, meg Vika is. Ez a család ugyanolyan őrült, mint amibe Benny született, de ők legalább vitték valamire. :D

Színre lépett egy másik gonosz, aki a rég múlt elkövetett hibáiból akart bosszút állni, és ezért mindent elkövetett volna, csak a végére nem nyerhetett. Lucy-t, már a harmadik részben sem bírtam, és ez most sem változott, de sajnáltam a vele történteket, megértettem, miért akart bosszút állni, és azt is, hogy ki miatt. De rosszakkal húzott újat. XD Egész végig ellenszenves volt nekem ez a nő, már akkor is, amikor először bukkant fel a sorozatban. Pedig nem rossz karakter volt ő, csak nem győzhetett a szörnyetegek ellen, semmiképp sem. Azt gondolta, bosszút állhat, azért ami a múltban történt, de ezt megszívta. XD

Még mindig imádom Ker Dukeyt és K. Webstert, ez a két nő együtt egy pszichopata. XD De lehet, hogy én is az vagyok, mert imádom, hogy ennyire beteg sztorit alkottak, és egy ilyen őrült pszichopatákat tettek bele, akik teljesen beszippantanak, és magukkal rántanak, már az első rész óta nagyon élvezem velük ezt az utazást. :P És remélem, hogy ez a következő sorozatnál sem fog változni. :D Remélem, hogy azokat a karaktereket is, ugyanennyire meg fogom szeretni, mint Bennyt, aki már most kezd hiányozni, de amint lesz hozzá kedvem, újraolvasom a sorozatot, mert hát Bennyből sosem elég. Mert, hát:  „Miss Pollynak beteg lett a babácskája, hajjajaj.”

Kedvenc idézeteim:

„Egy igazi bábjátékos. Én pedig k.rvára felnézek rá, teljes szívemből. Pont olyan akarok lenni, mint ő, de a legfontosabb, hogy ki akarom érdemelni a tiszteletét.” (10. oldal)

„A gazdagok és a kiváltságosok azért fizetnek, hogy nézhessék.
A romlottak és a szadisták azért fizetnek, hogy játszanak.
A szegények azért játszanak, mert reménykednek, hogy győzni fognak, és eladhatják a zsákmányukat.
A szabály egyszerű.
Vadászol vagy levadásznak.
Ölni. Dugni. Vagy megtartani a zsákmányt.
De mindenekelőtt: túlélni.
Ha eljutsz a végéig, akkor jutalmad határa a csillagos ég. Ha valaha is volt olyan vágyad, amit nem néz jó szemmel a társadalom, akkor a V-viadalon megvalósíthatod.” (12. oldal)

„Több játékos vesz benne részt, mint vártam.
Okos, ravasz és ádáz játékosok.
Még csak most kezdődik a játék.
Az előttem álló bestiából kitörő állatias üvöltés elárulja, hogy tényleg még csak most kezdődött el.” (36-37. oldal)

„Gyilkolni akarok. Csonkítani és pusztítani. Megsemmisíteni.” (39. oldal)

„Felrúgott az élet, én viszont keményebben fogok visszarúgni.” (53. oldal)

„– Meg fog ölni téged – fenyegetem meg. […]
– Meg fogja próbálni – néz az ablak felé, majd gyűlölködve visszafordul felém. – És pontosan ebben reménykedem.
Csapda.
Ez a r.banc arra használ engem, hogy tőrbe csalja Bennyt.
– Ha ő nem öl meg, akkor én foglak – mondom neki háborogva.
Feláll az ágyról, és odamegy a tükörhöz. A még mindig véres ujjával odaír valamit az üvegre.
– Te nem vagy képes ilyesmire, édes baba. Csak a szörnyetegek. – Te nem vagy szörnyeteg.” (72. oldal)

„Elkap, és belefúrja az arcát a vállamba.
K.rvára nem tudok levegőt venni, megmoccanni vagy megszólalni. Csak tartom őt, miközben darabokra hullik a karomban. Beleordít a nyakamba, gyötrelemről árulkodik minden egyes felszakadó kiáltása. Nekem is könnyek szöknek a szemembe, megfertőz a keserűsége. Szinte kézzelfogható, mindent elsöprő érzései vannak. Átölelem a vállát, és magamhoz szorítom. Nem merek megszólalni. Nem az embert vagy a szörnyeteget ölelem magamhoz. Hanem a kisfiút, akitől elvettek mindent. Zokog, miközben kínozzák a démonjai, amik szorosabbra húzzák a nyakán a kötelet.” (97-98. oldal)

„– Csak ússz az árral.” (112. oldal)

„A zavaros elme veszélyes elme, moj brat.” (127. oldal)

„A bosszúja szánalmas, mint a műmellei.” (150. oldal)

„Az ember pedig vigyáz a családjára – kerül, amibe kerül.” (160. oldal)

„– Látod? Tökéletes vagy – ismétlem.” (194. oldal)

„Annak a f.szkalapnak több élete van, mint egy macskának.” (231. oldal)

„– Fuss, fuss, fuss, kis babácska! A Mester és a Szörnyeteg készen áll a játékra.” (255. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Ker Dukey · K. Webster: Pretty ​Broken Dolls – Tönkretett babácskák (Csinos játékbabák 4.)

Kiadó: Könyvmolyképző, Szeged

Kiadás éve: 2022

Oldalszám: 264. oldal

Kötés: Puhatáblás

ISBN: 9789635970506

Fordította: Sándor Alexandra Valéria

Borító: Tetszik. 8-as.

Ajánlom: Azoknak, akiknek tetszett az első három rész is, és bírják a beteg pszichopata pasikat. :D

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag_3.jpg

Előző részek:

Végszó:

Imádom a szerző párost. :D Tökéletesek így együtt, és tökéletes sztorikat alkotnak ők ketten, legalábbis ez a sorozat az első, amit tőlük olvastam, és teljesen megvettek engem, hogy a továbbiakban is nyomon kövessen a munkásságukat. Már most izgatottan várom a V-viadal köteteket, amik kapcsolódnak a Csinos játékbabácskákhoz. :D Tuti, hogy olvasni fogom, amint megjelenik ide haza is, egyből lefogok rájuk csapni. :D Remélem, az is ugyanilyen jó lesz, mint ez a sorozat. :D

További szép estét!

Smurfettereads