Joe Hill: Kulcs a zárját 1. (Locke & Key 1.) c. képregény értékelése

kulcs_a_zarjat_1.jpg

A februári olvasásomat még júniusban fejeztem be, a címe Joe Hill: Kulcs a zárját 1. (Locke & Key 1.) címmel jelent meg. A képregény még 2018ban a Fumax kiadó jóvoltából. Nekem nagyon tetszett az első része, és örülök, hogy a Luxuskiadást olvashattam el, alig várom, hogy folytathassam a másik két képregénnyel, amik szintén már a polcomon csücsülnek, és várják, hogy végre sorra kerüljenek ők is.

Fülszöveg:

Joe ​Hill – a horrornagymester Stephen King fia – a Locke & Key képregénnyel aratta első kiugró sikerét: két Brit Fantasy-díjat és egy Eisner-díjat köszönhet neki. Népszerűségét jól jelzi, hogy a képregény első száma huszonnégy óra leforgása alatt az utolsó példányig elkelt. 2018 nyarán a Netflix megrendelte a legendássá vált Locke & Key alapján készülő sorozat első, tíz részes évadát, amelynek készítésében Joe Hill személyesen is szerepet vállalt.

A Locke-család egy iszonyatos tragédia után kénytelen hazaköltözni felmenőik ódon birtokára a massachusettsi Lovecraftba. Kulcsház azonban nem egy mindennapi otthon: a kastélyszerű, öreg házban hemzsegnek a különös erővel bíró kulcsok és a hozzájuk tartozó ősi kapuk. A vakmerőt, aki átlép rajtuk, a küszöbön túl a teljesen ismeretlen és egy hétköznapi ésszel felfoghatatlan másfajta valóság várja.

Miközben a három testvér, Bode, Tyler és Kinsey a maga módján próbálja feldolgozni a közelmúlt rettenetes eseményeit, felfedezi Kulcsház titkait is. A legsötétebb rejtély azonban még várat magára: a ház alatt, a mélyben egy gyűlölettel teli, kíméletlen lény lakozik, s nem nyughat, amíg szélesre nem tárja a legfélelmetesebb ajtó szárnyait…

A kötet tartalmazza: Locke & Key: Welcome to Lovecraft 1-6, és Locke & Key: Head Games 1-6.

Értékelés:

A Netflix által készített Locke & Key első évadát már láttam, és nagyon tetszett nekem, így kíváncsi voltam a képregényekre is, és szerencsére sikerült tavaly beszereznem mind a hármat, azóta várakoztak a polcomon, de végre most sorra került az első része a sorozatnak. Amíg el nem olvastam, addig nem volt kedvem folytatni a második évaddal, előbb el akarom olvasni a többi képregényt is, és csak azután fogom folytatni a Netflixes sorozatot. Már most izgulok, hogy mi várhat rám ezek után. Azt le kell szögeznem, hogy gyönyörűek a rajzok, és a képregény külseje is teljesen megvett magának, nagyon illik a történethez, és már akkor imádtam, amikor először megláttam Molyon és a Fumax kínálatában, azóta nagyon, de nagyon kíváncsi lettem a képregényekre, és eddig nagyon tetszik nekem. A folytatások szerencsére már a polcomon csücsülnek. :D

A Locke család szörnyű dolgokon megy keresztül, már az elején beüt a krach, és feje tetejére áll a világuk is, és egy távoli családi házba költöznek, hogy a gyerekek, Tyler, Kinsley és Bode is feldolgozhassa az eseményeket a maguk módján, meg persze az anyjuk is, de ő nem sok vizet zavar, meg Duncan sem. Leginkább a három testvér és Dodge körül forog a sztori, de közben más szereplők szemszögéből is bele látunk a történtekbe, egyes szituációkba. Nekem nagyon tetszett a sztori, izgalmas volt, pörgős, cselekmény abszolút zseniális, és fordulatos, engem teljesen lenyűgözött, imádom.

Tyler, Kinsley sokkal jobban szerethetőek, Bode-t pedig imádom. Annyira cuki, és aranyos, ügyes és nagyon bátor is. Dodge karaktere is szimpatikus volt az elejétől a végéig. A sztori remekül felépített, és kidolgozott, a karakterek is csúcs szuperek, hamar meg lehet őket kedvelni, és szeretni. A helyszínválasztás is csodás, meg rejtélyes, kíváncsi vagyok, mennyi titkot őriz még a Kulcsház is, nagyon tetszett a leírása, meg a kulcsok rejtélyessége, annyira izgi volt az egész. Még a lezárása is tetszett, nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit tartogat még a következő rész is, és hogy mi lesz a szereplőkkel.

Joe Hill abszolút zseniális, akár az apja, nagyon tetszik a stílusa, és amit felépített ebben a képregényben lenyűgöző. Gabriel Rodriguez munkássága is nagyon profi, ahogy a fordító is Holló-Vaskó Péter.

Kedvenc idézeteim:

Édes Istenem, csak egy földrengést kérek. Csak egy pici rengést, ami bedönti a szobám falát, hogy ne kelljen itt maradnom […]

A lényeg, hogy szívesebben lennék bárki más bárhol, mint aki vagyok.

„Hurrá. Hát immár ez lettem. A suliban csak egy dolog lehetsz egyszerre. A keményfiú. A r.bi. Az okoska. Én leszek az áldozat.”

„Amikor halott vagy, villanászerűen odacsapódsz emberekhez. Néha pusztán csak attól, hogy rájuk gondolsz.”

Nem futhatunk együtt, mert kocogás után te beszélgetni szeretnél, és megkérdeznéd, régen is futottam-e, és a régi életem tabu. Na mindegy. Amúgy is olvasni szeretnék.

Megmondtam, Bode: nem ígérek könnyen, de ha megteszem, azt meg is tartom! Menj! Siess! Repülj!

Amikor szellem vagy, ahhoz, hogy odatalálj valakihez vagy valahová, csak nagyon erősen rá kell gondolni. Nem kell, hogy tudd, hol van. Csak menj.

„Megállj, káprázat! Ha van beszélni hangod, vagy szabad: felelj!”

– Tessék.
– Honnan tu…
– Jackie mondta, hogy erre jöttél.
– És ez mi?
– Nyilas vagy, képregényeket olvasol, zöld csíkot festettél a hajadba. Szóval szerintem imádod a pisztáciát.
– Szerintem utálom a pisztáciát.
– Ez volt a legjobb tippem. Nem tetszik? Lőj le.

– Egy művész számára hasznos lehet a feje tetejére állítani a világot. Az ismerős ismeretlenné válik, ami érdekes módon lehetővé teszi, hogy élesebben lásd, mi is van előtted. A dolgok megforgatása megzavarja a bal agyféltekét, lekapcsolja, és ez lehetőséget ad a jobb féltekének, hogy a kreativitása átvegye az irányítást. E gyakorlat segítségével az ember meglepheti magát azzal, hogy olyan részleteket is lerajzol, amelyeknek nem volt tudatában […]

– Tudom… tudom, hogy túl sokat beszélek. De én… annyira magányos vagyok…

– Mi ez, mit csinálsz? Hagyd abba.
– Hm? Állíts meg, ha annyira akarsz. Taszíts el! Sikolts! Küzdj! Csinálj valamit!

Képregény adatai:

 Képregény: Joe Hill: Kulcs a zárját 1. (Locke & Key 1.) 

Kiadó: Fumax, Budapest

Kiadás éve: 2018

Oldalszám: 320. oldal

Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9789634700470

Fordította: Holló-Vaskó Péter

Illusztrálta: Gabriel Rodriguez

Borító: A belseje és a külseje is igényes.

Ajánlom: Azoknak, akik szeretik a képregényeket, és a fantasykat.

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag_3.jpg

Következő részek:

Különálló rész:

kulcs_a_zarjat_az_aranykor.jpg

Végszó:

Eddig csak egy novellát olvastam Joe Hill-től, amit Stephen King bácsival írtak közösen,  A magas fűben/Teljes gázzal c. novellát, ami csak részben nyerte el a tetszésemet, de ez a képregény maga a csoda. :D Alig várom, hogy olvashassam a folytatásokat, amik már a polcomon csücsülnek, de kíváncsi vagyok még a szerző többi kötetére is, nagyon tetszik a stílusa. :D Az illusztrációk meg gyönyörűek. :D

További szép estét!

Smurfettereads