Stjepan Šejić: Harleen c. képregény értékelése

covers_638076.jpg

Ma egy újabb bejegyzéssel jövök, méghozzá Stjepan Šejić: Harleen c. képregény értékelésével. :) Ez volt életem 3. képregénye, és ezt élveztem a legjobban. :D A rajzok pedig elképesztően gyönyörűek, és annyira kifinomultak, a karakterek nagyon jól ki lettek dolgozva. Az írótól ez volt az első képregényem, és talán nem is az utolsó. :D Élveztem, sőt végig izgultam, megnevettetett, szórakoztatott, sőt úgy olvastam volna tovább is, így még többet szeretnék kérni belőle, pls. :D Jó volt olvasni Harleen szemszögéből, teljesen ő volt leginkább a középpontban. Sokkal jobban szerethető, habár a filmekben is imádtam a karakterét, ő egy belevaló kőkemény csaj. :D És nagyon vicces. :D Alig várom, hogy nekiállhassak a sorozatnak is. :D A gondolatai, az érzései, a félelmei, a feszültségei, sokkal jobban érezhető volt, hogy talán rossz döntéseket hoz, párszor fel sem tűnt neki addig a pillanatig, míg késő nem lett, főleg egy személyt érintve. :D Nekem ő volt a legszimpatikusabb ebben a képregényben, és csak utána jöttek a többiek. :D

Fülszöveg:

"Dr. Harleen Quinzel, az ifjú pszichiáter úgy érzi, MEGTALÁLTA a gyógymódot a Gothamet sújtó ŐRÜLETRE.

Forradalmi elméletét azonban csak úgy tudja bizonyítani a kétkedő szakmai elit számára, ha fejest ugrik az Arkham Elmegyógyintézet legveszélyesebb ápoltjainak elméjébe. Minél több időt tölt el betegesen őrült vizsgálati alanyaival, annál jobban vonzza őt magához az egyik páciens – és ezzel együtt egyre jobban távolodik a valóságtól. A Sötét Lovag figyelmeztetése ellenére Harleent rabul ejti a férfi, aki mintha elméletének tökéletes megtestesülése lenne, és mintha önmagánál is jobban értené a doktornőt.

"A legendás antihős, Harley Quinn születéséről és Joker iránti, kifacsarodott szerelmének döbbenetes nyitányáról szól a Harleen. A nagy sikerű, szemet gyönyörködtető grafikájú kötet szerzője az elismert képregényalkotó, Stjepan Šejić.

A kötet a teljes háromrészes Harleen-minisorozatot tartalmazza."

Értékelés:

Dr. Harleen Quinzel

269.jpg

Harleen, mint pszichiáter doktornő szeretné megfejteni, hogy lesznek Gothami állampolgárokból, bűnöző szociopaták, pszichopaták,  és egyben a legádázabb gonoszai, arra keresi a gyógymódot, ezért hajlandó még Arkhami elmegyógyintézetbe is elmenni, hogy megfejtse az ott tartózkodó bűnözők elméjét, de teljesen máshogy alakul. e az biztos, hogy egy őrült kaland veszi kezdetét, ami a jószívű doktornőt is felrázza, és ehhez csak egy őrült manipulatív rosszfiú kellet. :D Egészen addig a bizonyos napig őrlődik magában, hogy jól dönt-e, de kétségei támadnak, legfőképpen a biztonságos-e találkozni, azzal a férfival, aki miatt már aludni sem tud, mert a rémálmok üldözik, egy döntés felé, ami elvezeti a végső útjára, ahonnan már nincs visszaút. De mégis belevág, mert tudja, hogy tud segíteni, és megtalálja a gyógymódot az őrületre, és válaszokat talál, de előbb táncot jár az ördöggel, a szörnyeteggel, a fenevaddal, hogy még jobban kiismerje, és felfedje a valódi arcát, az álarca mögött. Megakarja tudni, hogy lett az aki Mr. Jay, de ez a többi bentlakóra is igaz, de velük nem sokra jut, egészen addig, míg valaki a tudta nélkül el nem kezdi manipulálni. A sok találka, a beszélgetés még a jó szándékú Harleent is megfertőzi, és onnantól nincs megállás. Egyetlen egy percre sem. Hiába érzi úgy, hogy ki kellene szállnia, nem sikerül neki, mert úgy hiszi ő lehet az egyetlen, aki segíthet rajtuk, vagyis egy bizonyos személyen mindenképpen. :D De épp ellenkezőleg történik minden. A pasi nem csak az álmaiba, a szívébe, de a testébe is beköltözik, gyökeret ver, és elkezdődik az őrület. :D Onnantól kezdve, Harleen is átváltozik, lehull az álarc, vagy éppen felkerül? :D Álom vagy valóság az egész? :D

Joker

3fa318265c8c3bfcc5473310d882886c.png

Joker pont jókor érkezik a történetbe, és onnantól látszólag úgy tűnik nem csinál semmi eget verőt, de ez nem igaz, hisz manipulál egész végig, csak a célszemély nem veszi észre. XD Ő is jól ki lett dolgozva, és részben örülök, hogy belőle is többet kaphattam, tetszett nagyon is, sőt imádtam. :D Lenyűgözött, az egyik kedvenc gonoszom a DC-ben, imádom a karakterét, annyira vicces, és a poénjait, a beszólásait mindig jól időzíti. :D Ő egy bohóc, de belül tud komoly is lenni, ha nagyon akar, akkor a viccet félretéve egészen komoly, és megfontolt lesz. Imádom Jokert, annyira jó pofa. :D

Batman

cizk9kpturbxy8zogfkn2i0zgrlzdg4ogy2mjuynzmwmjcwytnjmdlkys5qcgetlqmaam0eam0cqjmfzqfozqh0kwxnawjnafscotabotea.jpg

Őt kevésbé csípem sajnos. Nem annyira, mint Harleent vagy Jokert. Annak viszont örülök, hogy keveset szerepelt, és csak akkor bukkant fel, amikor kellett, így sokkal élvezhetőbb volt. Batman, nem igazán a kedvencem, és talán nem is lesz az. Számomra kicsit unszimpatikus egy karakter. :/ De annak ellenére, hogy nem szimpi, azért mégis jó volt olvasni róla is, bár nem sok vizet zavart, az az egy csatajelenet untig elég volt szerintem. :D De legalább elhozta Robint és Batgirlt is. :D

Méregcsók

index.jpg

Sarah J. Maas: Macskanő - Lélektolvaj c. könyvében már olvastam róla, de ebben a képregényben sokkal jobban tetszett, sőt lenyűgözött. :D Imádtam a karakterét, ahogy az író megrajzolta őt, az elképesztő volt. :D Nem gondoltam volna, hogy ilyen szép lesz ő, teljesen elvarázsolt, de Harleen még nála is sokkal jobban bejött. :D De az kár, hogy csak párszor bukkant fel Méregcsók, úgy olvastam volna még róla, és a képességéről. :) Nagyon kíváncsi lettem rá, de ez igaz, Gyilkos Krokra, és Mr. Zsaszra, és a többiekre is. :D

s3ewb4esvlrjqqaru2ny.jpg

De visszatérve a lényegre, ahol minden elkezdődött, és a cselekmények más irányba változtak, ami Harleen életében sorsdöntő volt. A képregény teljesen jól végig viszi a cselekményeket, és az eseményeket, hogy alakul át, hogyan születik meg az új élete, és sodródik az őrület szintjére, ami teljesen megváltoztatja őt, de még mindig úgy hiszi segíthet azokon, akiknek kell, főleg egy személyt, aki a legfontosabb lesz számára, és csak körülötte forog a világa. Az ő Puddinja. Csakis az övé. :D

Harley Quinn

Harleen nincs többé, csakis Harley Quinn, egy belevaló kőkemény csaj. :D Remélem lesz még folytatása, mert imádtam, és kéreeek szépen még belőle. :) Azt hiszem nem csak Harleent fertőzték meg, hanem engem is, de ez jó, és imádom. :)

harley_quinn_screenshot_20160915163252_1_original_1150x645_cover.jpg

Kedvenc idézetek:

"Először egy újabb rémálomnak tűnik. Ebben az álomban hosszasan kanyargó úton sétálok egy eltorzul Gothamen át. Korábban már álmodtam ezzel az úttal. Láttam a borzalmakat, amelyek a végén várnak rám. És mégis mindig sétálok tovább. Mindig azt hiszem ezúttal más lesz. És most nem tévedek."

"Az egész olyannak tűnt, mint a gagyi romantikus sztorik, ahol az egyszerű hétköznapi lány találkozik a szívdöglesztő rosszfiúval. A fenevaddal, a szörnyeteggel, akinek csak egy gyengéd érintés és némi iránymutatás kell. Ezekben a sztorikban a lány segít a szörnyetegnek visszatalálni emberi mivoltához… Ezekben a sztorikban a szörnyeteg szereti a lányt… Biztosíthatlak, hogy az enyém nem ilyen sztori. Nem, az én történetem nagyon másként alakult."

"– Fegyvereket eldobni!
– Csak így? Komolyan? Bejött ez a szöveg bármikor is? Itt ez a denerepcsi… Mihez kezdesz vele? Tüzet nyitsz ránk? Nekiállsz öldökölni? Érted… Egy kutya amelyik ugat, de nem harap.
– Nem látok itt kutyát. Csak denevért.
– Hahh, és még azt mondják, nincs humorérzéked!"

"Belegondolva, az egész kozmikusnak tűnik… Mi ketten, két égitest, amelyek egy ütközési pályán egymás felé gravitálnak. Igen, káoszhoz és pusztuláshoz vezet majd… De micsoda látvány lesz!"

"– Pokoli estét választottál a SÉTÁRA!"

"Ez az én titkos terápiám. Így győzöm le a félelmet. Van egy trükk, amivel egyesek legyűrik a félelmüket a nyilvános beszédtől. Elképzelik a közönséget meztelenül… És mivel a képzeletem sötét, és teli rémálmokkal, jobb híján ez is megtette. És tudod, mi történt? Bizonyos értelemben működött. Nem volt ijesztő. Nem… …ijesztő… …csak… …sebzett."

"(…) Ha sokáig néz egy szakadékba…
– Akkor esetleg talál egy megtört embert, aki próbál kimászni!"

"– De veszett kutyából még annyira sem lesz szalonna.
(…)
– Ó, igen, csodás éjszaka elé nézünk!"

"– Az összes jó szándékunk csak… Egy rohadt vicc!"

"Szeretem az ilyen álmokat. Csak… van egy apró, tisztán gondolkodó részem, amelyik fel akar ébredni. Az álom már jó ideje tart. Hosszú idő ez a sötétben. De még a legsötétebb éjszaka is véget ér egyszer…"

original.jpg

Képregény adatai:

Képregény: Stjepan Šejić: Harleen (DC. Black Label)

Kiadó: Fumax

Kiadó éve: 2020

Oldalszám: 208. oldal

Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9789634701781

Fordította: Sepsi László

Illusztrálta: Stjepan Šejić

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Örültem annak, hogy többségében csak róla szól, de azért feltűnt a Kétarcú ember is, Batman, Gyilkos Krok, Méregcsók, és a többi gonosztevő, na meg Batman társai Robin, és Batgirl is, mint említés szintén felbukkantak. :) Elképesztő utazás volt ez nekem, Harleen életében, és baromi jól éreztem magam, csak úgy sodort magával. :) Tuti újraolvasós lesz, és nem is egyszer. :D Örülök neki, hogy beszereztem, és a könyvpolcomon tudhatom a többi kedvencem mellett, megéri elolvasni, és csak nektek is ajánlani tudom. :) Szóval, azt hiszem megvan, amit leakartam írni, előre is bocsi, ha spoileres lett, nem szánt szándékkal, ha mégis találtok benne. Olvassatok sokat!

További jó éjszakát éjjeli baglyok és könyvmolyok. :)

Smurfettereads