Sebastian Fitzek: A Terápia c. könyv értékelése

covers_459182.jpg

Ma ismét egy újabb elolvasott könyv értékelését hozom, amit alig egy nap alatt bedaráltam. Annyira olvastatta magát, és lekötötte a figyelmemet Sebastian Fitzek: A Terápia c. könyv, hogy alig bírtam letenni. Izgalmas volt, érdekes, és feszültséggel teli, már az első oldaltól kezdve magába szippantottak az események láncolata, ahogy lassacskán kiderült az igazság. Az író párszor megpróbált félrevezetni, Dr. Viktor Larenzen keresztül, de nem igazán jött össze nekik. :D Bár a vége meglepő volt, de végig számítottam rá, egy ilyen fordulatra.

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Nincsenek tanúk, nincsenek nyomok, nincs holttest. A híres pszichiáter, Viktor Larenz lánya, Josy rejtélyes körülmények között eltűnik. Hollétére nem derül fény. Négy évvel később: Viktor egy nyaralóba vonul vissza, hogy feldolgozza a történteket, de egy napon ismeretlen nő kopogtat az ajtaján. A nőt kényszerképzetek gyötrik, melyekben újra meg újra megjelenik egy kislány, aki Josy-hoz hasonlóan nyomtalanul eltűnik. Viktor beleegyezik, hogy kezelni fogja a nőt, de a terápia egyre inkább drámai hangvételű kihallgatássá fajul.

Értékelés:

Az író végig feszültségben tartja az olvasóit, odaszegezi a könyv felé, amitől letehetetlenné válik, és csak falni lehet a lapokat. Én is így jártam. :D Alig elkezdtem olvasni, már a felén túl is voltam, egyszerűen elvesztettem az időérzékem az olvasás közben, és már a 100. oldalon is túl jártam, pedig ez nagyon ritkán fordul elő mostanság. De Fitzek egyszerűen elképesztő módon lekötötte a figyelmemet fejezetről fejezetre, amitől már rettentő kíváncsi voltam az igazságra, ami lassacskán ki is derült. Egyrészt meglepő, de számítottam rá, pedig az a sok információ, igyekezett tévútra vezetni, és eleinte teljesen másra gyanakodtam, de a vége mindent vitt. :D

Fitzek megpróbálja megtéveszteni őket, hogy semmi sem az, aminek látszik. Sőt, a szereplők sem azok, akiknek mutatják magukat. Eleinte úgy gondoltam, hogy a történtekért, amin Dr. Viktor Larenznek végig kell mennie, a hirtelen felbukkanó nő tehet mindenről, aki egyszer csak a semmiből felbukkan a házánál, hogy a képtelen kitalált rögeszmés történetével, megtévessze őt, és még nyomorultabbá, tegye szerencsétlen fickót, de amit fejezetről fejezetre elmesélt neki, megegyezik a múltjának egy-egy darabkájával, de ez a történet ennél sokkal több, mint elsőre látszik.

Semmi sem úgy történt, ahogy megpróbálja elhitetni az olvasókkal, Fitzek. A történet maga igazán csavaros, izgalmas fordulatokkal teli, komor és egészen drámai hangulatú. De végig lekötötte a figyelmemet, sőt alig vártam, hogy kiderüljön a mindent eldöntő igazság, de ami a végén kiderült... egy picit meglepett, de számítottam rá, hogy végül is mégis csak ugyanúgy benne van a dologban, pedig ő aztán nem igazán bukkant fel a történet során, elvétve megvolt említve, aztán ennyi. De az igazság komolyan mindent vitt. :D

Az írónak hála többet megtudhattunk a pszichés betegségekről, ami csak jót tett a könyvnek, nagyszerűen felvázolta, és megírta nekem tetszett, sőt nagyon is érdekes volt ebből a szempontból. A történet is jól összetett. Kellően izgalmas, és fordulatos, a szereplők jól kidolgozottak, sejtelmesek és néha titokzatosak is.

Kedvenc idézetek:

"– Próbáljunk meg logikusan gondolkodni!" (14. oldal)

"– Nagyon különös volt. Rébuszokban beszélt. Mint például: „Ne azt keresd, ami ott van. Az után kutass, ami hiányzik!” (83. oldal)

"Hiszen éppen az a problémám, hogy képtelen vagyok felejteni. Pedig semmire sem vágyom jobban." (98. oldal)

"Tudja, milyen érzés, amikor az ember kifekszik a napra, és az egész testfelületén leég a bőre?" (100. oldal)

"– Azt mondta: „Annyira beleéltük magunkat a naplók felfedezésébe, hogy egyszerűen muszáj volt valódinak lenniük. A mottónk a következő volt: az, aminek nem szabad igaznak lennie, az nem is igaz. És ezért soha nem is kutattunk olyan jelek után, amelyek hamisításra utalhattak volna. Csak azokat a jelzéseket kerestük, amelyek bizonyították, hogy a könyvek valódiak.” (173. oldal)

"Csak össze kell adnia: egy meg egy, és már meg is van a megoldás." (230. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Sebastian Fitzek: A Terápia

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadás éve: 2017

Kötés: Puhatáblás

Oldalszám: 280. oldal

ISBN: 9789634572602

Fordította: Szakál Gertrúd

Hány éves kortól ajánlanám: 16 éves kor

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval, nekem tetszett nektek is csak ajánlani tudom, ha szeretitek az ilyen témájú könyveket. További jó olvasást, vagy jó éjszakát éjjeli baglyok és könyvmolyok. :D

Smurfettereads