Stephen King: Álom ​doktor (A ragyogás 2.) c. könyv értékelése.

covers_574876.jpg

Egy újabb elolvasott könyv értékelésével érkezem, mégpedig: Stephen King: Álom doktor (A ragyogás 2.) c.  könyvről, amit éppen az előbb fejeztem be. :) Az első részhez képest kicsit másabb volt, de ugyanolyan jó volt, habár talán egy kicsit túl van írva, de nekem így is nagyon tetszett. :D Igaz, hogy kissé lassabban haladtam vele, mint szerettem volna, de így is végig lekötött Dan és Abra története. :D

Fülszöveg:

"Nem ​tudom elzárni: nem egyszerűen bennem van, hanem magam vagyok a ragyogás.

– Tudom, mit szeretnél, cukorfalat. Gyere vissza, és megkaphatod.
– Száját közelítette Andiéhoz, nyelvével addig simogatva annak felső ajkát, amíg az köddé nem foszlott. A szeme azonban kitartott, s Rose tekintetébe kapcsolódott.
– Sabbatha hanti – danolta a kórus. – Lodsam hanti. Cahanna risone hanti.
Andi visszajött, kimeredő, fájdalmas szeme köré megképződött az arc, melyet aztán a test is követett. Rose egy pillanatig látta karcsontjait és az ő ujjait szorító ujjakéit, majd ismét rájuk nőtt a hús.
Rose újból megcsókolta. Andi még kínjai között is reagált, Rose pedig a fiatalabb nő torkába lehelte saját lényegét.
Kell nekem ez a nő. És ami kell nekem, azt meg is kapom.
Andi újra lenullázódóban volt, de Rose érezte, hogy küzd ellene, és felülkerekedik. A tüdejébe szívott, jajongó életerőből táplálékot merített, ahelyett hogy megpróbálta volna eltaszítani.
Szuflát gyűjtött – most először.

A ragyogás folytatásában a gonosz ismét visszatér közénk. A kisfiú, aki annak idején annyi rémséget élt át a Panoráma Szállóban, immár felnőttként, miután kigyógyult alkoholbetegségéből, egy New Hampshire-i hospice-házban dolgozik ápolóként, ahol a betegek Álom doktornak kezdik szólítani. Dan Torrance különleges képessége felnőttkorában is fontos szerephez jut. Régóta kísértő szellemek, az Igaz Kötés nevű baljós, vándorló kompánia és egy Abra nevű, még Danénél is erősebb ragyogással bíró kislány körül bonyolódik a lidérces, borzongató történet."

Értékelés:

Már az első részben is imádtam Dannyt, annyira cuki kisgyerek volt, és különleges, most a felnőtt változata is nagyon tetszett nekem.Nekem ez a része is tetszett, habár kissé túl van írva, de nekem így is bejött. :) Ez volt a második könyvem King bácsitól, és most sem csalódtam benne, pedig még egy csomó könyve hátra van, amit el kellene még olvasnom, de eddig nagyon tetszik, amit tőle olvastam. :D Dannyt már az első részben is nagyon megszerettem, sőt imádtam.

Nagyon cuki és különleges gyerek, aki most felnőtt, és igyekszik valahogy boldogulni, túlélni azokat a rémálmokat, amit gyerekként átélt, de pont a legrosszabb utat választotta, alkoholista lett, hogy ezzel is tompítsa a képességét, a ragyogást, egyik helyről a másikra vándorol, sose marad egy helyen, míg el nem ér egy olyan helyre, ahonnan már nem menekül tovább... A könyv végig lekötötte a figyelmemet, habár eleinte nagyon lassan haladtam vele, de még így is tetszett nekem.

Izgalmas volt, és nagyon érdekes is, jó volt újra Danről is olvasni, és persze megismerni Abrát is. :) Abra is nagyon különleges kis csaj, és igazán szerethető a karaktere is. Annyira szerettem közte és Dan közötti párbeszédeket, olykor egészen szórakoztató volt, és aranyos is. :D A filmet már korábban láttam 2x is, és az is nagyon tetszett. Aki egy kicsit hiányzott nekem az Dick volt. De azért így is jó volt. Annak ellenére, hogy a cselekmények nem annyira ütősek, mint az első részben, nekem tetszettek. :)

Kalapos Rose-t pedig utálom, ahogy a filmben is gyűlöltem, és a bandáját is pfuj. XD Nagyon nem csíptem a nőt, és meg is érdemelte, amit kapott, a társaival együtt, egytől egyig. Undorító egy társaság volt. Amit ezek műveltek...

De ennek ellenére is a sztori ugyanolyan jó volt, és a karakterek is azok voltak, habár Lucy és David egy kicsit bosszantóak voltak, de még őket is megkedveltem. Concetta is szerethető volt. Azzie a macska pedig tök cuki volt, ahogy Abra is. :D Billyt is megszerettem, nagyon bírtam a beszólásait is. :)

Kedvenc idézeteim:

"– Csukd be a szád, és hegyezd a füled. Okulj valamit. (…) – Asszem, kapiskálni fogod a lényeget. Mert buta aztán igazán nem vagy, kisfiam." (19. oldal)

"(...) Olyan, mint a szúnyog: csak kering és kering, és aztán leszáll, hogy újabb adag vért szívjon. Ez ellen semmit se tehetsz. Csak annyit, hogy ha lecsap, ellene fordítod, amit elakarsz érni." (26. oldal)

"(…) Élj sokáig, maradj fiatal, táplálkozz jól: nos, ezt kínálom neked. Hogy tetszik?" (37. oldal)

"(…) Vannak élmények, amik nem írhatók felül." (44. oldal)

"Akárhová mégy„ magadat magaddal viszed.
Belökte a gondolatot tudata egyik fiókjába. Ehhez igazán értett. Sokféle holmi gyűlt már össze abban a fiókban." (69. oldal)

"– Mindnyájan meghalunk. A világ is egy nagy elfekvő, csak friss a levegője.
– Szóval filozófus is." (77. oldal)

"– Kell egy jó tanács, Mézesmaci?" 83. oldal)

"– Ami történt, megtörtént." (102. oldal)

"– Ha te mondod… Te vagy a főnök.
– Így igaz, lépesmézem." (187. oldal)

"– Látod, mekkora grimbuszt okoztál. Még a reggeli kávémat se ihattam meg.
(…)
– Tudom – mondta. – Nehézségi erő nem létezik, az élet csak beszippantja az embert." (201. oldal)

"De jól jönne most egy kis kegyelem! És egy hatalmas adag szerencse…" (245. oldal)

"– Emlékszem egy régi versére. Nem tudom szó szerint idézni, de valahogy így kezdődött: „Isten szakértője a törékeny dolgoknak, és borús jövőképét a legfinomabb üvegdíszekkel álcázza.” (282. oldal)

"Álmodj csak tovább, kis hercegnő." (303. oldal)

"Néhány embernek furcsa fogalmai vannak a programokról." (373. oldal)

"– Ez a helyzet, szívem. De ez nem bűn. Az emberek néha… hogy is mondjam… összezavarodnak. A családfákon különös ágak hajthatnak ki, és semmi ok rá, hogy ezzel ne légy tisztában." (374. oldal)

"– Lenne egy kérdésem, mézesmackó – szólalt meg a nő.
(…)
– Csak tessék.
– Nem érzi magát fáradtnak? Nem volna kedve egyet szunyálni?
Beletrafált." (381-382. oldal)

"A tudás hatalom.
(…)
A fegyver is hatalom." (408. oldal)

"– Hová megyünk?
– Roxfortba, megnézni a Nemzetközi Kviddicsversenyt. Veszek majd neked egy bűvös hotdogot és egy adag bűvös vattacukrot. Felelj a kérdésemre. Tisztességesen fogsz viselkedni?
– Igen." (408. oldal)

"(…) Senki se szarik a saját fészkébe, inkább takarosan kibéleli. Így aztán, ha rossz idők járnak rájuk, töméntelen barátjuk akad." (464. oldal)

"– Meghiszem azt, kis cicám – felelte az öreg." (501. oldal)

"– További éveket, te csirkefogó. Gratulálok." (549. oldal)

"– Minden kisebbnek hat, ha kimondjuk – jegyezte meg. – Remélem, ezt betáplálod a védenceidbe is.
– Úgy lesz, ó, bölcsek bölcse.
(…)
– Menj a picsába szépségem.
– Inkább visszamegyek, és segítek elrakodni a székeket." (552. oldal)

A könyv adatai:

Könyv: Stephen King: Álom doktor (A ragyogás 2.)

Kiadó: Európa kiadó

Kiadás éve: 2019

Oldalszám: 576. oldal

Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9789635041329

Fordította: Szántó Judit

Mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti Stephen King könyveit. :)

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval nekem tetszett, és alig várom már a kövi Stephen King könyvet, hogy olvashassam. :D Mindenkinek további jó olvasást, és jó éjszakát kívánok. :)

Smurfettereads