Susan Dennard: Truthwitch – Igazságboszorka (Boszorkafölde 1.) c. könyv értékelése

covers_686936.jpgBefejeztem egy újabb olvasmányomat, ami Susan Dennard: Igazságboszorka (Boszorkafölde 1.) c. könyvet, és nekem tetszett ez is, főleg a borítója. :)

Fülszöveg:

"Együtt ​megválthatjuk a világot?

Boszorkaföldén majdnem olyan sokféle varázserő létezik, mint ahányféle módon bajba lehet keveredni – és a mindenre elszánt Safiya és Iseult ezt mindenkinél jobban tudja.

Safiya igazságboszorka, vagyis képes az igazságot megkülönböztetni a hazugságtól. Nagy hatalommal járó varázserő az övé, olyannyira, hogy egyesek még a gyilkosságtól sem rettennének vissza, ha így a saját oldalukon tudhatnák. Ez különösen igaz a nemességre, arra a társadalmi rétegre, ahová Safi is tartozik. A lánynak ezért titokban kell tartania a képességeit, nehogy bábuvá váljon a birodalmak közti játszmában.

Iseult fonálboszorka, aki látja az életeket átszövő fonalakat – a saját szívéből kiinduló fonalak azonban láthatatlanok számára. Az ő és Safi közt szövődött különös barátságnak köszönhetően a kitaszított lány egy vakmerő kalandokkal teli életbe csöppen, amelyben hűvös nyugalma tökéletes ellenpontja Safiya forrófejű, lobbanékony természetének.

A két lány nem vágyik másra, mint szabadon élni az életet, ám Boszorkafölde fölött a háború fellegei gyülekeznek. Safinak és Iseultnak egy bosszúszomjas vérboszorkával a nyomukban császárokkal, hercegekkel és zsoldosokkal kell megküzdenie, akik bármit megtennének azért, hogy megkaparintsanak egy igazságboszorkát. Vajon az eszes Merik herceg mennyire tud a segítségükre lenni?
Hagyd, hogy elvarázsoljon!"

Értékelés:

Hmm... azt el kell mondanom először is, elsőre a borítója nyűgözött le engem, és csak utána a történet, és egyáltalán nem volt annyira rossz, nekem nagyon is tetszett. Izgalmas volt végig követni Iseult és Safi sorsát, és velük tartani ezen a kalandos úton. :) Nagyon megszerettem őket, és már most nagyon kíváncsian várom a folytatását, mert az alaptörténet szuper volt, és izgalmas, a világfelépítése is fantasztikus volt, bár az akció kicsit kevesebb, de örülök, hogy ezt is olvashattam végre, habár az elején kicsit lassabban indult be, mint vártam, de nekem így tetszett, habár néha érződött rajta, hogy az írónő elnyújtja a sztorit, de jó volt. :)

Safi és Iseult karaktere szimpi volt, kiegészítették egymást, habár néha egyik bajból a másikba keveredtek, de mindig kitartottak egymás mellett, és megvédték egymást, ha kellett. Mindkettőjük karaktere lenyűgözött engem, habár Iseult sokkal jobban, mint Safi, és az ő története is jobban tetszett, mint Safié, de mindkettőjüket már az elején nagyon megszerettem. Tetszett bennük, hogy kiállnak egymás mellett, és nagyon bátrak, és erősek, harcolnak azért, ami a számukra a legfontosabb, és nem félnek szembeszállni az ellenséggel sem. Meriket nagyon imádom, ahogy feltűnt a színen teljesen lenyűgözött a karaktere, és beleszerettem.

Kullen is nagyon szimpik volt, és Evrane-t is megszerettem, annyira szimpi a karaktere, és annyira kedves, őszinte és bátor. :) Leopold is cuki egész végig, és meg is lepett, azt gondoltam róla, hogy csak egy elkényeztetett úrifiú, de, amit tenni próbált, hogy segítse Safiékat az nagyon tetszett nekem. :D Na meg Éduán is. :D Hiába a gonoszabb a többiekhez képest Éduánt is bírom, nekem akkor is szimpi volt, elképesztő és egyben nagyon érdekes volt a karaktere, ahogy Meriké meg Kullené is. Nagyon tetszett mindhármójuk képessége, egy kissé jobbak voltak Iseult és Safiénál.

Különösen tetszett nekem Merik és Safi civakodásai, ahogy igyekeztek kerülgetni egymást, Safi meg dühíteni Meriket, szórakoztató volt néha. XD Nubrevna sokkal érdekesebb volt, mint a többi, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy fog folytatódni a történetük, Meriké annyira szimpi volt nekem, és Iseulté is, rájuk nagyon kíváncsi vagyok, na meg Éduánra is, meg Evranere is. Boszorkafölde világfelépítése nekem tetszett, a kalandok, habár sok minden még rejtve van még, de kíváncsi vagyok, hogy fog folytatódni, és a nagy háborúra is, amit egyfolytában emlegettek a karakterek. Az írónő stílusa tetszett. :)

Kedvenc idézeteim:

"– Nem akarom azt mondani, hogy én megmondtam…
– Akkor ne mondd!" (10. oldal)

"– Ne sajnálkozz!" (21. oldal)

„– Az ördög szerelmére – sziszegte Safi. – Most mi lesz, Iz?
– Gondolom, folytatjuk, amit elkezdtünk. (…) – Ha könyv van nálunk, úgy nézünk majd ki, mint két lelkiismeretes tanonc.” (38. oldal)

„Miközben teste a fadeszkának csapódott, Safi a csizmájába rejtett tőrért nyúlt. Igaz, hogy kard elleni védelemre szolgált, de azért élesnek éles volt.
Szóval, ha muszáj volt, ki lehetett belezni vele egy embert.” (59. oldal)

„Nyugalom. Légy nyugodt az ujjad hegyétől a lábujjadig.” ( 66. oldal)

„– Ó, milyen figyelmes vagy! Legközelebb viszont, ha lehet, próbálj inkább megbízni azokban, akiknek az a dolga, hogy megvédjenek!” (75. oldal)

„– Kérlek, kerüld a bajt!” (76. oldal)

„Fékezd a nyelved! Fékezd az elméd!” (117. oldal)

„– Csokoládévulkán – mondta Leopold, és egy ezüsttálra mutatott, amelyben mintha csokoládébuborékok lettek volna. – Az egyetlen hátránya annak, hogy kitiltottuk a tűzboszorkákat Kartorrából – szünet –, az, hogy kimaradunk az ilyen trükkökből. – Egy bézs szaténöltözéket viselő szolgáló felé intett. A férfi fürgén a tálba merítette a kanalat, és csokoládét mert egy eperrel teli tálba.
Safinak elkerekedett a szeme, de amikor a tálért nyúlt, Leopold elkapta előle azt, és mosolyogva így szólt:
– Engedd meg, hogy kiszolgáljalak, Safiya! Túl sok évet töltöttünk távol egymástól.
– Én pedig túl sok órát töltöttem el evés nélkül – meresztette rá a szemét Safi Leopoldra. – Azonnal add ide, Polly, különben kiheréllek a villámmal!” (125. oldal)

„– Ne okozz csalódást!” (159. oldal)

„– Jó kis vita volt. Holnap megismételjük?
Merik elengedte a füle mellett a kérdést, és szabad kezével előhúzott a kabátjából egy rongyot, majd megtörölte vésett mintával díszített tőrét.
– Ezen a hajón az én szavam törvény, domna. Megértetted? Itt semmit nem ér a címed.
Safi bólintott, és hatalmas akaraterőről tanúbizonyságot téve megállta, hogy forgatni kezdje a szemét.
– Hajlandó vagyok azonban ajánlatot tenni neked. Ha többé nem viselkedsz veszett kutya módjára, hanem rendes domnaként viseled magad, nem láncoltatlak le.
– De hát… – szólalt meg Safi, miközben félárbócra eresztett szempillái alól pislogott Merikre – itt semmit nem jelent a címem.
– Ezt nemnek veszem. – Merik már el is fordult, mintha távozni készülne.
– Jó, megegyeztünk – hadarta Safi, mert rájött, hogy ideje megadni magát. – Beleegyezem az alkuba, herceg. – De csak hogy tudd, macska.
– Mi macska? – kérdezte a herceg értetlenül.
– Ha bármiféle veszett állat lennék, macska lennék – villantotta ki a fogát Safi. – Méghozzá hegyi oroszlán, a nubrevnai halevő fajtából.
– Hmm. – Merik dobolni kezdett az állán. – Bevallom, erről a vadállatról még nem hallottam.
– Akkor biztosan én vagyok az első.” (200-201. oldal)

„Ne simogass olyan macskát, amelyik nemrég fürdött.”  (220. oldal)

„Néha meg kell elégednünk az apró győzelmekkel.” (223. oldal)

„– Szent denevérszar – suttogta Safi.” (280. oldal)

„– Ez azért van, mert a történelmet a háborúk nyertesei írják.” (306. oldal)

„Használd a tehetetlenségedet! (…) Harcolj azzal ellene!” (336. oldal)

„A francos-francos-francos francba!” (340. oldal)

„– Várj! (…) – Ígérj meg valamit!
– Bármit.
– Gondolkodj el egy kis lepedőakrobatikán, amíg távol vagy. Olyan feszült vagy (…) hogy ha rád nézek, máris le akar állni a tüdőm.” (345. oldal)

„– Nyugalom – motyogta Safi, miközben a szerződés fölé hajolt. – Nem harapok.
– Csak nem sikerült megszelídíteni a vad oroszlánt?
– Nézzenek oda! – dorombolta Safi és Merikre villantotta a legmacskásabb, féloldalas mosolyát. – Van humorérzéke.
– Nézzenek oda! – kontrázott Merik. – Próbál témát váltani!” (376. oldal)

„– Nevezz csak démonnak, mint mindenki más!” (410. oldal)

„– Istenek a pokolban… Mára már elég volt a meglepetésekből.” (426. oldal)

„Tényleg a kedvére formálhatná a világot.
És eljött az ideje, hogy meg is tegye.” (469. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Susan Dennard: Truthwitch – Igazságboszorka (Boszorkafölde 1.) 

Kiadó: Könyvmolyképző

Kiadás éve: 2021

Borító értékelése: 10/10 I.M.Á.D.O.M.

Kötés: Puhatáblás

Oldalszám: 496. oldal

ISBN: 9789633739600

Fordította: Soponyai Alexandra Bianka

Ajánlom: Mindenkinek, aki szereti a fantasyt. :)

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom, mert tényleg nem olyan rossz történet, nekem tetszett, és az írónő stílusa is tetszik, kíváncsian várom a második részét. :) További jó olvasást mindenkinek!

Smurfettereads