Agatha Christie: Tíz kicsi néger c. könyv értékelése

covers_571945.jpg

Befejeztem egy újabb olvasmányomat, ami nem más volt, mint Agatha Christie: Tíz kicsi néger c. könyv, ami nekem nagyon is tetszett, habár a karakterek közül senki sem lett a kedvencem, és egészen a végéig sejtésem se volt róla, ki lehet az igazi gyilkos.

Fülszöveg:

"Tíz egymásnak ismeretlen ember meghívást kap egy pazar villába. A villa egy sziklás, elhagyatott szigeten áll, amely sziget néger fejhez hasonlít, arról kapta a nevét is. A villa titokzatos tulajdonosáról mindenféle pletykák keringenek. A vendégek, bár valamennyiük múltjában van valami, amit legszívesebben elfelejtenének, reménykedve és örömmel érkeznek meg egy pompás nyári estén a sziklás öbölbe. A tulajdonos azonban nincs sehol… A felhőtlennek ígérkező napokat egyre félelmetesebb események árnyékolják be. A sziget látogatóit a különös fordulatok hatására hatalmába keríti a rettegés. Tízen érkeznek. Hányan távoznak?
A bűnügyi regény koronázatlan királynőjének talán legjobb, leghíresebb művét tartja kezében az olvasó."

Értékelés:

Hmm... ez aztán nem volt semmi. :D Az egyik legjobb krimi, amit eddig olvastam, egyszerűen még én magam sem jöttem rá, hogy ki lehet a gyilkos, de a vége... totál meglepett, egyáltalán nem ő rá gyanakodtam, mint aki valójában végig vitte az egészet. :D Agatha Christie a krimik királynője, habár eddig csak három könyvét olvastam, de az is biztos, hogy ő az. Lenyűgözött engem, és alig várom, hogy még többet olvashassak tőle, egy zseni, és fantasztikusan ír. Fordulatos cselekmény, lehetetlen elsőre kitalálni ki a gyilkosa a tíz embernek, hogy van-e rajtuk kívül más is-e a szigeten van nincs.

Logikus következtetés lenne, és hihető is lenne, hogy van, de az írónő úgy formálta a sztorit, hogy az olvasót és a karaktereket is megtéveszti, és csak a legvégén jön el a várt csattanó. Nekem egyik szereplő se lett nagyon kedvencem, de a helyszínek leírása, a Néger-sziget is nagyon tetszett, végig magam előtt láttam a helyszíneket és a tengert is, ahogy a szereplőket, mintha filmet néznék, és csak magával ragad a könyv lendülete. Agatha Christie egy ZSENI.

Kedvenc idézeteim:

„Milyen pokoli ilyen hőségben utazni! Jó volna már a tengerhez érni!”

„(…) az a fajta, aki szerelemben meg harcban egyaránt megállja a helyét. Nagy kedve lett volna kihívni egy kis párviadalra…”

„– Gyönyörű időnk van.”

„[…] Sose hittem volna, hogy egyszer majd ilyen feladatot kell majd megoldanom, éppen itt. Talán jó is, hogy az ember nem lát a jövőbe.”

„– Nagyon érdekes mese – dörmögte a bíró.”

„– Vagyis nagyon sokat tud. És annak alapján, amit tud rólunk, bizonyos konkrét vádakat emelt ellenünk.
Tüstént bábeli hangzavar tört ki.
[…]
– Szemenszedett hazugság! Rágalom!
[…]
Aljasság! – Lélegzett után kapkodott. – Gyalázat!
[…]
– Hazugság… alávaló hazugság… nem csináltunk semmit… egyikünk se…
[…]
– Csak tudnám, mi lehet a célja az átkozott bolondjának!”

„– Milyen kötelességtudó és törvénytisztelő embereknek látszunk valamennyien!”

„Alig tudta fogni a szikét…
Milyen csodálatosan éles…
Ilyen késsel nem nehéz ölni. És neki persze ölnie kell…”

„Őrizd meg a nyugalmadat. Ez a félelem nem vall rád. Mindig jók voltak az idegeid.”

„– Vannak pillanatok, amikor egyszerűen nem tudom elhinni […] – És mégis…
[…]
– Pontosan erről van szó: és mégis!”

„– Logikusnak látszik az érvelése. Tökéletesen egyetértek vele, hogy valamelyikünk az ördög megszállottja.”

„[…] Miként már mondtam, egy sátán van köztünk.”

„[…] Ezek az orvosok mind egyformák: klisékben gondolkoznak. Ez is csak közhelyekben tud gondolkozni.”

„– Nekem van fantáziám. Voltam már szorult helyzetben nemegyszer, és mindig kivágtam magam!”

„– Bizalmatlan sátán!”

„– Tessék, kislány. Nem csalás, nem ámítás.”

„– Most pedig… utána! Kezdődik a hajtóvadászat!”

„– Ne csináljon őrültséget! – kiáltotta. – Most rajtunk a sor. Mi következünk!”

Könyv adatai:

Könyv: Agatha Christie: Tíz kicsi néger

Kiadó: Helikon

Kiadás éve: 2019

Borító értékelése: 10/10

Oldalszám: 278. oldal

ISBN: 9789634793151

Fordította: Szíjgyártó László

Ajánlom: Mindenkinek, aki szereti Agatha Christie regényeit. :)

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom, mert nekem tetszett, és az írónő stílusa is nagyon tetszik. :) Az egyik legjobb krimi, amit eddig olvastam. :) További jó olvasást mindenkinek!

Smurfettereads