Agatha Christie: A ​kutya se látta c. könyv értékelése

covers_558059.jpgÉrkezem egy újabb értékeléssel, Agatha Christie: A kutya se látta c. könyvről. :) Bevallom, eddig nem sok Agatha Christie könyvet olvastam, de amit eddig igen, azok nagyon tetszettek nekem, ahogy ez a könyv is. :)

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Hastings kapitány érdeklődve figyeli, ahogy Hercule Poirot a reggeli postáját bontogatja. Az egyik levelet kétszer is végigfutja. Hastings kérdésére, hogy ki írta a levelet és miről szól, a belga detektív egyszerűen átnyújtja neki, hogy olvassa el. A kapitány értetlenkedik: a levél nem is szól semmiről! Miss Emily Arundell, minden kétséget kizáróan egy vénlány, Poirot segítségét kéri – de hogy miben, az nem világos. Poirot nem habozik, nemsokára útra kel, Miss Arundell házán azonban „Eladó vagy kiadó” tábla lóg. Mint kiderül, a kisasszony nemrég meghalt, és végrendelete azóta is szóbeszéd tárgya a faluban. Mivel Agatha Christie szövi a mese szálát, sejthetjük, hogy a halállal és a végrendelettel sincs rendben minden…

Poirot-t ez alkalommal nemcsak kis szürke agysejtjei vezetik nyomra, hanem egy kedves foxterrier is.

Értékelés:

Nekem ez nagyon tetszett, izgalmas is, a sztori is pörgős, bár nekem az elején lassan akart beindulni, de aztán csak úgy olvasatra magát, és Poirot teljesen lenyűgözött engem. :D Tetszett a személyisége is, elképesztően okos, és nagy tudású egy ember, nekem szimpi volt, és bírtam a Hastingssel való párbeszédeit is, nagyon érdekes karakterek voltak mindketten. :D Rajtuk kívül a többi szereplő nem lett a kedvencem, még Emily Arundell sem, pedig semmi bajom sem volt velük, de nem igazán nyűgöztek le engem. De a kutyát nagyon bírtam. XD

Elsőre nem igazán jöttem rá, hogy ki lehet a gyilkos, de mielőtt kiderült volna, hogy ki volt is az, akkorra már majdnem mindenkire gyanakodtam, csak arra nem, aki valójában el is követte, mert látszólag tökre nem illett bele az összképbe. Teljesen meglepett, én épp ellenkezőleg másra vagy másokra gyanakodtam, és nem őrá. Nem tűnt gyilkosnak, úgymint a többi lehetséges gyanúsított.

Agatha Christie, mint mindig bravúrosan keverte a szálakat, és meg is tévesztett engem jó párszor, de a nagyszerű detektív csak megoldotta az ügyet. :D Bár eddig még nem olvastam Poirotról, de azt hiszem most nagyon megbántam, hogy eddig kimaradt, mert nekem nagyon tetszett Hercule Poirot stílusa, ahogy Agatha Christie írónőé is, alig várom, hogy még több könyvét olvashassam. :)

Kedvenc idézeteim:

"– Ki mint veti ágyát, úgy alussza álmát (…)"

"Ki mert a házamba lépni? Darabokra szaggatom!"

"– Csupán szeretet kell, életöröm, és semmi más!
– Ahogy mondja, mademoiselle – bólogatott Poirot. – Milyen kár, hogy annyi a félreértés a nézeteltérés – kivált a pénz körül.
– A pénz oly mocskos! – lehelte Julia."

"– Az ön fantáziája lélegzetelállító, mademoiselle!"

"(…) Csakhogy én… – hangja megváltozott, karcsú teste kiegyenesedett, fejét hátravetette – én nemcsak megélni akarok, hanem… élni! Mindenből a legjobbat!"

"– Az erkölcsi magatartása feddhetetlen!"

"– Téved, barátom. Ma délelőtti beszélgetéseink után már van valami nyom, amin elindulhatok. Csak egy tart vissza – félek.
– Fél?! Mitől?
– Hogy, felzavarjuk az alvó oroszlánt – mondta komoran Poirot. Így mondják, nem? Ne zavarjuk az alvó oroszlánt! A mi gyilkosunk most békésen szundikál a napfényben – de ha felzavarjuk? Ki tudná jobban, Hastings, mint maga vagy én, hányszor, de hányszor megesik, hogy a gyilkos, akinek megrendül az önbizalma, akit sarokba szorítanak – megint öl. Másodszor. De talán harmadszor is!
– És most ettől fél?
– Ettől, Hastings – bólintott Poirot. – Ettől – ha gyilkos van a kertben."

"– Széttéplek benneteket! – vicsorogta. – Majd megtanuljátok, hogy ebbe a házba nem lehet csak úgy besétálni! Várjatok csak, mindjárt megismerkedtek a fogaimmal!"

"– N'est ce pas? Sajnos, olykor még a legtökéletesebb ember is botlik.
– Nos, halljuk, mi az a roppant fontos tény!"

"- Bien - állt fel Poirot. - Mi megtettük a kötelességünket. A többi már az istenek dolga."

"- Bocsásson meg, hogy elraboltam az idejét.
- Szó sincs róla. Mindennél fontosabb, hogy szót értsünk egymással."

"- Igen, igen. (Az ördög bújjék ebbe a nőszemélybe!) De mi történt?"

Könyv adatai:

Könyv: Agatha Christie A ​kutya se látta

Sorozat része: (Hercule Poirot 16.) (Arthur Hastings 9.)

Kiadó: Helikon

Kiadás éve: 2019

Borító értékelése: 10/10 :)

Kötés: Ebook

Oldalszám: 356. oldal

ISBN: 9789634793632

Fordította: Borbás Mária

Ajánlom: Mindenkinek, akik szeretik Agatha Christie regényeit!

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom, nekem tetszett. Az írónő stílusa is nagyon tetszik, alig várom, hogy minél több AC könyvet olvashassak. :) További jó olvasást mindenkinek!

Smurfettereads