Andy Weir: A ​Hail Mary-küldetés c. könyv értékelése

covers_673056.jpg

Sziasztok, kedves olvasóim! Ismét egy újabb értékeléssel érkezem, méghozzá Andy Weir: A Hail Mary-küldetés c. könyvéről írok most. :) Nekem nagyon tetszett ez is, mint A marsi is. :) Az író elképesztő kalandokba repíti nemcsak a karaktereit, de az olvasóit, és ezt imádom. :D Alig várom, hogy még több könyvét is olvashassam. :D Azt hiszem, minél előbb be kell szereznem az Artemist, amit még nem volt szerencsém olvasni az írótól, de nagyon kíváncsi vagyok rá is. :D Egy ideje már kívánságlistás. :D

A marsiról írt véleményem: https://moly.hu/ertekelesek/2358065

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

"Ryland ​Grace egyedül maradt: az utolsó esélyként indított küldetés egyetlen túlélőjeként nem vallhat kudarcot, különben az egész Föld és vele az emberiség is elpusztul. Csakhogy éppenséggel ezt ő maga sem tudja. A saját nevére sem emlékszik, nemhogy arra, hogy hol van, és mit is kéne tennie.

Csak annyit tud, hogy évekig tartó öntudatlanságból ébresztik fel, sok millió kilométerre az otthonától, két holttest társaságában.

Rylandnak lépésről lépésre kell feltárnia a múltját. Így apránként szembesül az előtte álló lehetetlen feladattal: a bolygó kormányai összefogásában sebtiben összetákolt, majd az űr mélyébe kilőtt hajó fedélzetén egymagában kell elhárítania az emberiség kihalásával fenyegető, felfoghatatlan súlyú katasztrófát.

Ha beszámítjuk a képletbe váratlan szövetségesét, talán még sikerrel is járhat.

A hazánkban is lehengerlő sikert aratott A marsi – Mentőexpedíció és az Artemis után a #1 New York Times-bestsellerszerző Andy Weir ismét lélegzetelállító útra hív a világegyetem mélyére eddigi talán legizgalmasabb könyvében."

Értékelés:

Hű, ez aztán elképesztő volt. :-D Az írótól ez volt a második könyvem, amit eddig olvastam, és ugyanúgy imádom, mint A marsit. :-D Imádom az író humorát és a stílusát, és ahogy felépíti a sztorit is. :-D Nagyon izgalmas utazáson vehettem ismét részt az űrben, és Ryland Grace meg Rocky abszolút a kedvenceimé váltak. :-D ❤ Imádom a párosukat, izgalmas volt végigkövetni a kalandjukat az elejétől a végéig. Nagyon jól szórakoztam, amellett végig izgultam az egészet. A sztori nekem nagyon bejött, pörgős sci-fi cselekmény, csavaros fordulatok, humoros, és egy lenyűgöző expedíció, ami tele van kalanddal, és váratlan eseményekkel is, amire a főhősünk se igazán számít. XD

Andy Weir ismét elkápráztatott engem, nagyon bírom az írót, már A marsival levett a lábamról, imádom az űrben játszódó sztorikat, és ezt is imádom. ❤ Ryland Grace annyira szórakoztató volt, nagyon bírom a humorát, és a poénjait is, volt jó pár beszólása, amiken jókat nevettem, Mark Watney után, abszolút a kedvencemmé vált ez a pasi. :-) ❤ Rockyt is ugyanúgy imádom, már az első pillanattól kezdve, lenyűgöző karakter, sőt izgalmas, és elképesztő. :D Nagyon jó volt róla olvasni, és megismerni őt. :-) ❤ Tuti, hogy újraolvasós lesz, és azt hiszem ideje beszereznem a következő Andy Weir olvasmányomat, és minél előbb újraolvasni, A marsit is. :-D

Az egész elképzelés nagyon jó, a világ és az űr leírása is elképesztő volt. :) A tudományos részei is nagyon izgalmasak voltak, és tök érdekes is. Amikor Ryland kísérletezgetett azokat nagyon szerettem, mert mind nagyon érdekes volt, teljesen lekötötte a figyelmemet, nem volt se túl sok, se túl kevés, bár néha nem igazán értettem, de nekem nagyon tetszett ez a része is. Főleg, amikor Rocky is megjelent a színen, meg egy csomó más dolog is, pl az asztrofág, és a bolygók. Nagyon izgalmas volt az egészet végigkövetni az elejétől a végégig, a visszaemlékezések is tetszettek.

A többi karakter is szimpatikus volt, még Strattot is bírtam. :D Nagyon kemény egy nő, de céltudatos, és egy kissé hatalommániás, de ez most pont jól jött, mert a helyzet megérdemelte, hogy egy ilyen kemény nő irányítson mindent. :D Nincs olyan, ami ne tetszett volna ebben a könyvben nekem, mindent nagyon imádok benne. Ez tényleg egy tökéletes jó sci-fi regény, ütős karakterekkel, a cselekmények, a sztori nagyon jól felépített. Az író zseniális, mint mindig, szóval nekem nagyon bejött, tuti újraolvasós lesz. :D A történet lezárása is tetszett, szerintem nagyon jó lett, hogy ilyen véget ért, mert annyira cuki, imádom. :) ❤

Kedvenc idézeteim:

„– Na, ne már! – mondtam. – Ki kakkantott bele a palacsintádba?
Felsóhajtott.” (31. oldal)

„– Maga vagy hazudik, vagy megőrült, vagy a kettő kombinációja. Nekem most mennem kell.” (47. oldal)

„Elakadt bennem a levegő.
– Na várjunk csak! Ezek szerint kísérleti nyúl vagyok? Kísérleti nyúl vagyok!” (66. oldal)

„Ha életforma akarsz lenni, rá kell hajtanod a fincsi energiaforrásokra. Teljességgel érthető.” (86. oldal)

„A navigációs képernyőre fordítom a figyelmemet. Belekontárkodjak? Hiszen…nem értek ennek a hajónak az irányításához. A hajó tudja, mit csinál, de én nem. Ha rossz gombot nyomok meg, tehetetlenül sodródom majd az űrben.” (117. oldal)

„– Ez már szinte valóra vált álom. Mint a hibernálás a sci-fi regényekben.” (123. oldal)

„– Lélegezz mélyeket – biztatom magamat.” (134. oldal)

„A szag azonnal kupán vág. Köhögve kapkodok levegő után. A henger romlott!
Nem, nem romlott. De romlott szaga van. Alig kapok levegőt. Ismerős ez a vegyszeres szag. Mi ez? Macskahúgy?
Ammónia. Ammóniát érzek.
– Na jó – zihálom. – Oké. Gondolkodj.” (146. oldal)

„– Várjunk csak… vááááááárjunk csak…” (162. oldal)

„[…] Gondolkodj, fafej!” (192. oldal)

„Nézni akarja, ahogy alszom? Ez bármilyen más kontextusban kissé bizarrnak hangzana, de gondolom, egy új életforma tanulmányozása során elfogadható.” (221. oldal)

„– Az emberiség környezetrombolása véletlenül adott nekünk egy plusz hónapot a bolygó előmelegítésével.
– Kakiba estünk, és rózsaillatúan másztunk ki belőle – tettem hozzá.” (245-246. oldal)

„Ez azt jelenti, hogy bárhol lehet élet!” (257. oldal)

„– Igen! – Öklömet az alagút falához nyomom. – Ökölpacsi!
– Micsoda, kérdés?
Megkopogtatom az alagutat.
– Ez. Csináld ezt.
Leutánozza a mozdulatot a fal túlsó oldalán.
– Ünneplés! – kiáltom.
– Ünneplés!” (313. oldal)

„– A Föld már öt tömeges kihaláson is túlesett a múltban. És az emberiség okos. Túléljük.
– Éhezni fogunk! Emberek milliárdjai fognak éhezni.
– Deehhhogyis. […] Minden rendben lesz. Feltéve, hogy a Hail Mary sikerrel jár.
Egy darabig csak bámultam rá.
– Minden kétséget kizáróan maga a legoptimistább ember, akivel valaha találkoztam.
Mindkét hüvelykujját feltartotta.
– Kösz!” (330. oldal)

„– Oké. Azt hiszem, nagyjából a hajód irányába nézek.
Rocky a domborszerkezeti monitorját figyeli.
– Megértés. Harminchét másodperc villanásig.
– Hé, amúgy mi a hajód neve?
– A-radarjel.
– Úgy értem, te minek hívod?
– Hajó.
– A hajódnak nincs neve?
– Miért lenne hajónak név, kérdés?
Megvonom a vállamat.
– Egy hajónak van neve.
Rocky a pilótaszékemre mutat.
– Mi a te széked neve, kérdés?
– Nincs neve.
– Miért van hajó név, de szék nincs név, kérdés?
– Hagyjuk. A te hajód az A-radarjel.
– Én is ezt mond. Villanás tíz másodperc múlva.
– Vettem.
[…]
– Három… kettő… egy… most!
Ebben a pillanatban pár pixel fehéren villan fel a monitoron.
– Megvan.
– Én nem észrevesz.
– Halvány volt. Messze lehetünk. Egy pillanat…” (437. oldal)

„– Igen, igen, csak hadd igyak előbb egy kis vizet.
Rocky leszökell az alagútjában a laborba.
– Miért kell embereknek ilyen sok víz inni, kérdés? Nem hatékony életforma!” (451. oldal)

„– Oké, ne ess pánikba – mondom magamnak. – Gondold végig alaposan. Aztán cselekedj.” (470. oldal)

„Most, vagy soha.” (498. oldal)

„– Hé, szivárog az arcod! Ezt piszkosul régen láttam utoljára! Emlékeztess… ez vagy azt jelenti, hogy boldog vagy, vagy azt, hogy szomorú. Mert bármelyiket jelentheti, ugye?
– Persze hogy boldog vagyok! – zokogok fel.
– Ja, gondoltam. Csak biztosra akartam menni. – Nekinyomja ökölbe szorított karomkezét a xenonitnak. – Akkor ez egy ökölpacsihelyzet?
Én is nyekinyomom az öklömet a xenonitnak.
– Ez egy monumentálisan eposzi ökölpacsihelyzet.” (507-508. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Andy Weir: A Hail Mary-küldetés

Kiadó: FUMAX kiadó

Kiadás éve: 2021

Borító értékelése: 10/10 :)

Kötés: Keménytáblás

Oldalszám: 512. oldal

ISBN: 9789634701941

Fordította: Rusznyák Csaba

Ajánlom: Mindenkinek, akik szeretik a sci-fit. :D

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom mindenkinek, nekem nagyon tetszett. Szórakoztató volt, és izgalmas, megéri elolvasni. :) Remélem, minél előbb elkészül a könyvadaptációként a film, mert nagyon kíváncsi vagyok, milyen a filmvásznon ez a sztori. :D Csak legyen olyan jó, mint A marsi. :D További jó olvasást mindenkinek!

Smurfettereads