Stjepan Šejić: Death ​Vigil – A Virrasztók c. képregény értékelése

covers_706071.jpg

Az előbb fejeztem be az újabb olvasásomat, ami Stjepan Šejić: Death ​Vigil – A Virrasztók c. képregénye volt, amit az elejétől a végéig imádok. :)

Fülszöveg:

Rejtett ​erőknek parancsolsz, még ha csak tudat alatt is? Ha így van, várnak a Virrasztók! Csatlakozz a kozmikus háború legádázabb harcosaihoz, akik az élők világát védelmezik! Igaz, előbb meg kell halnod, de tudod, hogy van ez – valamit valamiért…

A fátylon túl ugyanis isteni hatalmú, kortalan lények várakoznak arra, hogy nekromantáik áttörjék a falakat, ők pedig betörhessenek a világunkba, és saját képükre formálhassák azt. Mindössze a Kaszás Bernardette és a Virrasztók maroknyi csapata áll az útjukban, akik mágikus képességeikkel és rettenetes humorukkal felvértezve őrködnek fáradhatatlanul a világ felett. Azonban a halottidézők serege közben hatalmasra duzzad, és minden korábbinál veszedelmesebb nekromanta pecséteket vetnek be a Virrasztók ellen. A háború a küszöbön áll…

A szemkápráztató, festett képeiről híres Stjepan Šejić (Harleen) ezúttal egy rejtélyekkel, őrületes akciókkal, és fárasztó szóviccekkel teli, fordulatos dark fantasy történetet mesél el, amelyben a sötétség éhes szemekkel mered rád és senki sem az, aminek látszik.

A kötet a teljes nyolcrészes Death Vigil sorozatot tartalmazza.

Értékelés:

Hű, apám, ez aztán nagyon tetszett nekem. :) ❤ Új kedvencet avattam, és imádom a borítóját is. :) ❤ Már az első két oldal után totál beszippantott engem a Virrasztók világa, úgy mint amikor a Harleent is olvastam, és most ez is nagyon tetszett nekem. :D Az illusztrációk gyönyörűek, szép színes mindegyik és látványosak is, a világ felépítése is tökéletes, egyszerűen fantasztikus, és nagyon pörgős is. :D Annyira szórakoztató volt maga a történet is, és akciódús is, meg a párbeszédek is viccesek voltak, jókat nevettem a poénokon. :D A karakterek közül Bernadette, Sam, Hugin, Heinrich, James, Clara, Marlene, na meg a többi Virrasztó is szimpatikus volt, de még a Nekromanták se voltak olyan rosszak. :D Egy-egy gonosz lény illusztrációja még tetszett is, de Bernadette karakterét imádtam a leginkább. :D Örülök, hogy megvettem, elolvastam, és megismerhettem egy újabb elképesztő világot, ami lenyűgözően csodálatos, az író pedig ZSENI. :D Köszönöm @Fumax, hogy olvashattam ezt is. :)

Az író egy zseni, ezt már a Harleen képregényénél is megállapítottam, és ahogy megláttam, hogy ez lesz az új képregénye, azonnal tudtam, hogy kell nekem, és le is csaptam egy példányra, és meg is érte, mert teljesen lenyűgözött, és alig várom már Stjepan Šejić következő képregényt, hogy olvashassam, mert ezt is imádom, és az író stílusa is nagyon tetszik nekem. :) ❤ A lezárás is, tök poén volt, nagyon jót szórakoztam rajtuk, és tuti, hogy még újraolvasós lesz, mert hatalmas kedvencé avanzsálódott ez is. :) ❤ Szóval, csak ajánlani tudom mindenkinek, megéri elolvasni, annyira izgalmas ez a világ is, és a karakterek is fantasztikusak. :D Szívesen olvastam volna még tovább, de elfogytak az utolsó oldalak, amit nagyon bánom, mert bár meddig olvastam volna. :) ❤ Harleenről írt értékelésem is már olvasható a blogomon: https://smurfettereads.blog.hu/2021/04/10/stjepan_eji_harleen_c_kepregeny_ertekelese

Kedvenc idézeteim:

"– Biztos úr, tartson ki! A mentő már úton van!
Biztos úr? Ja, igen… Ez vicces lesz! Halloweenkor történt. Egy jelmezes buliból mentem hazafelé. Egy pasas ki akart rabolni két lányt egy sikátorban. Gondoltam, elriasztom. Elég sötét volt. A pisztolyom meg játék… szemben… az övével.
– Úristen, patakokban ömlik a vér!"

"– Én vagyok a Mikulás! És sürgősen szükségem van pár rémszarvasra!"

"– Hát, ha azok a nekrokretének meglátogatnak, elásom őket a retekbe. Megvannak az eszközeim!"

"– Te tényleg különleges vagy, Clara.
– Mondta a férfi olyan lelkesen, mintha hasmenés után készülne a belgyógyászhoz."

"– Szabad egy táncra?"

"– Samuel, légy büszke. Legalább úgy állod az ütéseket, mint egy férfi!
– Kösz, ez nagyon vigasztaló!
– Áh! A vigasz nőknek való, meg a puhány férfiaknak!"

"– Clara….
– Ááááámészafaszombaelinnen!"

"– Hát élj!
– Hé! Ez furiiiii!
– A ka-szálló légitársaság kéri utasait, hogy őrizzék meg a nyugalmukat!"

"– Ó, baszki, ez belépett egy szektába!"

"– Tűzgolyó! Támadás! Csinálj valamit! Haszontalan vagyok.
– Dehogy. Tulajdonképpen bármilyen csata megnyeréséhez elég, hogy kapcsolatot létesíts a fátyoltépő és az ellenség között.
– Bökjem meg vele?
– Én azt javasoltam volna, hogy firkáld össze, de a megbökés is jó."

"– A nénikéd az izé, bogaram!"

"– Lánc? Cuki, de a kikötözés nem izgat fel."

"Légy szikla! Fel fogja adni hamar."

"– Korlátlan ételfogyasztás fix áron?"

"– Gyere csak, te túlméretezett tengeri herkentyű!
[…]
– Pokolba az óvatossággal! Sushihoz támadt kedvem!"

"– Na ne szórakozz! Én vagyok az apád!"

"– Akkor baszódj meg te is!"

"– Az idő… nem létezett! Azt se tudom, milyen nap van ma!
– Milyen nap? Sam azt mondja… Seggfejt lepofozó nap van!"

"– Jaj, te kis önző, tanulj meg osztozkodni!"

"– Elvitte a cica a nyelvedet? Fú, ez de szar volt…
– Remélem, megérte ezért a kis poénért!
– Amúgy… meg! Megérte!"

Könyv adatai:

Könyv: Stjepan Šejić: Death ​Vigil – A Virrasztók

Kiadó: FUMAX kiadó

Kiadás éve: 2021

Borító értékelése: 10/10 :)

Kötés: Keménytáblás

Oldalszám: 248. oldal

ISBN: 9789634702221

Fordította: Holló-Vaskó Péter

Illusztrálta: Stjepan Šejić

Ajánlom: Azoknak, akik szeretik a pörgős akciódús képregényeket. :)

Ennyi csillagot adok rá:

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom, nekem tetszett. Az író stílusa is tetszik, remélem lesz még ugyanilyen elképesztő képregény a szerző tollából, és elolvashatom majd azt is. :) További jó olvasást mindenkinek! :)

Smurfettereads