Stephen King · Richard Chizmar Gwendy ​és a varázsdoboz (A varázsdoboz 1.) c. értékelés

gwendy_es_a_varazsdoboz.jpgPár napja fejeztem be Stephen King · Richard Chizmar: Gwendy ​és a varázsdoboz (A varázsdoboz 1.) c. kötetet, ami tetszett nekem, de egy kicsit többre számítottam volna, mint amit kaptam.

Fülszöveg:

A ​maine-i Castle Rock furcsa események és szokatlan látogatók szemtanúja volt az évek során, de van egy történet, amelyet soha nem mondtak el… eddig.

Castle Rock városából három úton lehet feljutni Castle View-ba: a 117-es úton, a Pleasant Roadon és az Öngyilkosok lépcsőjén. A tizenkét éves Gwendy Peterson 1974 nyarán minden egyes nap felfut a lépcsőn, hogy új életet kezdhessen és megszabaduljon iskolatársai zaklatásaitól. Egy napon egy idegennel találkozik, a férfi fekete farmerban, fekete öltönyzakóban, fehér ingben, fején elegáns kis fekete kalappal ül egy padon és olvas. Egy nap azonban az idegen megszólítja lányt, és átnyújt neki egy különleges dobozt. Gwendy élete pedig végleg megváltozik, mert a világ sorsáról kell minden egyes nap döntenie, de eljön majd az az idő is, amikor rémálmai lesznek arról a fekete kalapról…

A Gwendy és a varázsdoboz Stephen King, a Rémálmok bazára bestseller írója és Richard Chizmar, az A Long December című díjnyertes mű szerzőjének közösen írt fantasztikus műve. A titokzatos történet egy sorozat első része, melyet Chizmar folytatott.

Értékelés:

Érdekes volt ez a történet, és elgondolkodtató is, bár én valami izgalmasabb történetre számítottam, de azért tetszett. Stephen King és Richard Chizmar jó kis történetet rakott össze, elég hamar magába szippantott engem, alig bírtam letenni, alig pár óra alatt kiolvastam, amint nekiálltam olvasni. Annyira kíváncsi voltam, mi lesz Gwendyvel meg a varázsdobozával, annyira különleges volt az egész, a két szerző az olvasókra bízta, hogy eldöntsék, átok vagy áldás-e, de én nem tudtam eldönteni, ahogy Gwendy se, de nagyon kíváncsi voltam rá. Annyira izgatta végig a fantáziámat, de a gombokon kívül nem sok minden derült ki róla, csak annyi, hogy gonosz…

A vége érdekes lezárás volt, az utolsó párbeszéd is tetszett, érdekes volt, de szerettem volna többet megtudni a különleges fickóról is, hogy miért pont Gwendy-t választotta ki akkor, amikor először találkoztak. Kíváncsivá tett a szerző páros, bár nem sok minden derült ki, de nem volt rossz, sőt tetszett is nekem. Imádom Stephen King munkásságát, és végre ezt is olvashattam, a szerző társa stílusa is tetszik, kíváncsi vagyok a második kötetre, hogy az milyen lehet, hogy mi történt a történtek után Gwendyvel.

Gwendyt az iskolában gúnyolják, amiért túl súlyos, ezért nekiáll sportolni, csakhogy egy nap minden megváltozik körülötte, miután találkozott egy különleges fickóval, meg egy varázsdobozzal, ami megváltoztatja az életét, de nagy felelősséggel is jár, hogy az övé lehessen, amíg csak szükséges, vagy meg nem jelenik, újra az a különleges fickó vissza nem megy érte. Tetszett a párbeszéd az elején, és a végén, Richard és Gwendy között, érdekes egy fickó volt, de a varázsdoboz még érdekesebb. :D Gwendy meg egész végig nagyon bátor volt, elég hamar megkedveltem őt, szimpatikus volt, meg annyira aranyos is. :)

Sajnáltam Gwendyt, az a mocsok elvette tőle, akit szeretett, de megérdemelte, amit kapott. Akit még sajnáltam, az Olivia. Nem ezt érdemelte volna, de amint Gwendy megváltozott, minden más lett körülötte. A varázsdoboz, nem csak őt változtatta meg… A csokidarabkák pedig olyan aranyosak voltak. :D

Kedvenc idézeteim:

„– Kislány! Gyere csak ide egy percre! Tartanunk kell egy palávert.” (9. oldal)

„– Úgy hangzik, mint valami fura fogyókúrás termék – jegyzi meg. -Az a fajta, ami telítettségérzését okoz és nagyok kell tőle pisilni. […]
– Nem. Ez csak csokoládé. De színtiszta csokoládé, nem olyan, mint a bolti. Kóstold meg!” (20. oldal)

„– Mit gondoltok? Ha megtehetnétek, elpusztítanátok egy helyet akkor is, ha civilek halnak meg? Ha igen, mit és miért?” (52. oldal)

„– Menj a pokolba! […] – Ha panaszkodni akarsz valamire, panaszkodj a saját féltékeny fajtádra!” (94. oldal)

„– Kedvelem magát, kislány. Belevaló és van stílusa. Verhetetlen kombináció.” (119. oldal)

„– Nem fogom – suttogja. Mit nem fog? – Nem fogom megadni magam.” (160. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Stephen King · Richard Chizmar Gwendy ​és a varázsdoboz (A varázsdoboz 1.)

Kiadó: Európa, Budapest

Kiadás éve: 2021

Oldalszám: 194. oldal

Kötés: Puhatáblás

ISBN: 9789635044962

Fordította: Dranka Anita

Illusztrálta: Keith Minnion

Borító: Szép színes, nekem tetszik. :D 10-es.

Ajánlom: Azoknak, akik szeretik a hasonló témájú könyveket. :)

Ennyi csillagot adok rá:

4_csillag.jpg

Következő rész:

gwendy_es_a_buvos_toll.jpg

Végszó:

Szeretem King bácsi stílusát, és ez ennél a könyvnél sem változott, érdekes egy történet volt, és Richard Chizmar stílusa is tetszik. Érdekes sztorit raktak ők ketten össze, bár én nem pont erre számítottam, de azért tetszeni tetszett, de nem lett a kedvencem. Egyszeri olvasásnak pont jó volt, bár lehet, hogy újra fogom idővel olvasni, ha lesz hozzá hangulatom. :D De a folytatásra, kíváncsi vagyok. :D

További szép estét!

Smurfettereads