Agatha Christie: Miért ​nem szóltak Evansnak? c. könyv értékelése

covers_216513.jpg

Érkezem egy újabb értékeléssel, Agatha Christie: Miért ​nem szóltak Evansnak? c. könyvről. :) Nekem ez a kis regény is tetszett az írónőtől, bámulatos, hogy keveri a szálakat, és a stílusa is nagyon tetszik. :) Habár eddig csak 5 könyvét olvastam, egyre jobban megszeretem, és alig várom, hogy még több könyvét olvashassam. :)

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

"A címben szereplő kérdést egy haldokló teszi fel – szikláról zuhant a szakadékba, és Bobby Jones talál rá, a helybéli lelkész negyedik fia. A szerencsétlenül járt férfi meghal; zsebében nem találnak azonosító iratot – csupán egy fényképet, amely egy feledhetetlenül gyönyörű fiatal nőt ábrázol. A haldokló búcsúszavai, no meg a rejtélyes fénykép nyomán fog kalandosnak bizonyuló nyomozásba Bobby – méghozzá nem egyedül. Társául szegődik a kastély vállalkozó szellemű ifjú úrnője, Lady Frances. Agatha Christie-nek ebben a regényében ugyan nem szerepel sem Poirot mester, sem Miss Marple – ám a semmiféle veszedelemtől vissza nem riadó, találékony ifjú párosnak is sikerül felgöngyölítenie a titokzatos bűntényt (az ugyanis hamar kitűnik, hogy a végzetes baleset nem véletlenül történt), és a legeslegvégén még arra is fény derül, hogy ugyan ki is lehetett az a titokzatos Evans…"

Miért nem hívták Evanst? címmel is megjelent.

Értékelés:

Alapjában jó kis krimis, nyomozós történet ez, nekem tetszett ez is. Agatha Christie egy zseni. :D Bobby és Frankie jó páros volt, szórakoztatóak és szerethetőek is, első perctől fogva megkedveltem a párost. Végig izgi volt végigkövetni őket, és a nyomozásukat, ahogy próbáltak a gyilkos(ok) nyomára bukkanni, és megoldani a gyilkosságokat, amik látszólag nem is tűntek annak. Mindenki jól alakította a rászabott karaktert, és ez nekem nagyon tetszett. :D

Alig bírtam letenni a könyvet, úgy olvastatta magát, és még mindig olvasnám, ha lenne folytatása. :D A sztori teljesen lekötötte a figyelmemet, és már izgatottan vártam, mikor derül ki a gyilkos(ok) kiléte, ha egyáltalán volt elkövető, mert sokszor én is elbizonytalanodtam, a kilétét illetően, mert, ahogy Bobbynak és Frankienek, nekem is volt két nagyon erős gyanúm, ami közül a végére be is jött. XD Végig gyanakodtam az illetőre, látszólag túl kedves, és jószívű volt, de aztán felfedte magát.

A lezárás is tetszett, csak egy kissé fura volt, de tetszett. A sztori pörgős, és csavaros, fordulatos is, a szereplők is érdekesek, Agatha Christie meg profin végig vezette ismét a szálakat. Kezdem nagyon megszeretni a történeteit, és igyekszem minél több könyvét elolvasni, mert nagyon izgi, és imádom a stílusát is. Amit még imádtam, az Frankie és Bobby szócsatái, jókat mosolyogtam rajtuk. Rajtuk kívül nem igazán volt olyan karakter, aki szimpi volt, csak talán még Robert. Csak ajánlani tudom ezt a könyvet is, megéri elolvasni. :)

Kedvenc idézeteim:

„A labda lélegzetelállítóan, káprázatosan, már-már emberfelettien megpördült és elhúzott! Derékszögben!
– Ha ez egyenes lett volna…! – jegyezte meg Thomas doktor.
Ha – mondta Bobby keserűen.” (9. oldal)

„[…] Szegény öregem, annyi esze sincs, mint egy csirkének.” (14. oldal)

„– Micsoda vérszomjas ösztöneid vannak, Frankie.
– Hát igen.” (39. oldal)

„– Manapság olyan sajnálatosan elkorcsosultak a fiatalemberek. Apám is mindig mondja. Egy cseppet sem élvezik már a kényelmetlenséget meg a veszélyes és nehéz feladatokat. Igazán kár.
– Bizony nagy kár.” (74-75. oldal)

„– Fantasztikusak a nők – mondta Bobby elismerően. – Pontosan úgy nézel ki, mint egy beteg majom.
– Szörnyen goromba vagy – méltatlankodott Frankie.” (95. oldal)

„– Mindenáron tisztára szeretnéd mosni a hősödet? – érdeklődött hűvösen.
– Kedvesem, csak felhívtam a figyelmedet, mire utalnak a tények. […] Ezt el kell ismerned.
– Hát, valóban ez a látszat.
– Miért csak a látszat?
– Mert van még egy lehetőség.” (157. oldal)

„– Az az igazság, hogy magában van merészség, benne meg nincs – közölte Roger határozottan.” (191. oldal)

„– Kedvesem, ne döngicsélj itt, mintha a Leányvédő Ligánál akarnál beajánlani valami súlyos esetet.
– Elnézést.” (208. oldal)

„– Maga igazi angyal – mondta Frankie.” (233. oldal)

„– Ezt nevezem nőies temperamentumnak – helyeselt Bobby.” (265. oldal)

„– Akárhogy is – mondta tiszteletteljesen –, te isteni csoda vagy… páratlanul gyönyörűséges csoda!” (267. oldal)

Könyv adatai:

Könyv: Agatha Christie: Miért ​nem szóltak Evansnak?

Kiadó: Európa kiadó

Kiadás éve: 2012

Borító értékelése: 8/10 :)

Kötés: Keménytáblás

Oldalszám: 316. oldal

ISBN: 9789630794879

Fordította: Kada Júlia

Ajánlom: Mindenkinek, akik szeretik Agatha Christie regényeit!

Ennyi csillagot adok rá:

Végszó:

Szóval, csak ajánlani tudom, nekem tetszett. Az írónő stílusa is nagyon tetszik, alig várom, hogy minél több AC könyvet olvashassak. :) További jó olvasást mindenkinek!

Smurfettereads