J. K. Rowling: Harry ​Potter és a Titkok Kamrája (Harry Potter 2.) c. könyv értékelése

covers_282440.jpg

Ebben az újabb bejegyzésben, ismét egy újraolvasott könyv értékelését hozom, ami nem más, mint: J. K. Rowling: Harry ​Potter és a Titkok Kamrája, a Harry Potter sorozat második része. :) Már első olvasáskor is tetszett, és ez most sem volt másként. Jó gyorsan haladtam vele, pár éve amikor először olvastam, akkor még csak ebookként, de most végre a kezemben foghattam is a könyvet. :D

Fülszöveg:

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

"A ​szemközti falon valami fénylett. Óvatosan közelebb mentek, s közben hunyorogva fürkészték a sötétséget. A lobogó fáklyák fényében egy felirat csillant meg. Valaki fél méter magas betűkkel ezt mázolta a két ablak között a falra: FELTÁRULT A TITKOK KAMRÁJA. AZ UTÓD ELLENSÉGEI RESZKESSENEK!
Harry Potter varázslónak született, és jelenleg második tanévére készül a Roxfort Boszorkány-és Varázslóképző Szakiskolában. De már a szünidő sem telik eseménytelenül: egy nap különös szerzet , egy házimanó jelenik meg a Privet Drive-on, és közli Harryvel, hogy nagy veszély leselkedik rá, ha visszatér az iskolába. Harry a riválisa, Draco Malfoy mesterkedését sejti az üzenet mögött, és nem törődik a figyelmeztetéssel. Sőt, valójában el is feledkezik róla, ugyanis barátja, Ron egy repülő autón megszökteti a kibírhatatlan Dursley-éktől, s Harry a nyár további részét Weasley-éknél tölti. Ám a Roxfortba visszatérve hamarosan beigazolódik, hogy Dobby, a házimanó nem a levegőbe beszélt. Szörnyű dolgok vannak készülőben…
A Kate Greenaway-díjjal kitüntetett Jim Kay pazar illusztrációkkal jeleníti meg J.K. Rowling varázslatos világát az immár klasszikus sorozat második kötetében."

Értékelés:

Sokak által kedvenc ez a sorozat, és én is szeretem, bár nem vagyok akkora nagy fan. :D De a Harry Potter még nekem is tetszett, habár eddig csak három részét olvastam, de hamarosan a többi is sorra kerül lassacskán. A filmeket az első résztől az utolsóig láttam, de engem sosem szippantott be annyira túlságosan. Amint nekiálltam olvasni hamar beszippantott, és gyorsan haladtam vele, könnyebben olvastam, mint amikor pár éve olvastam még akkor ebookként, de most sokkal könnyebb volt. :D Vannak kedvenc karaktereim akiket nagyon szeretek, Piton, McGalagony, Dumbledore, Ron, Harry, Hermione, és Fred meg George, Ginny és Mr. és Mrs. Weasley. :D Ez a része is ugyanúgy, mint az első része is jó volt. :) 

Cselekmény dús, és izgalmas is volt, szórakoztató, olykor egész vicces, jókat nevettem rajtuk. :) Főleg az autós jelenet tetszett a legjobban, abból is mindkettő, és Hedviget is még mindig nagyon szeretem, ahogy Agyar is, és a főnix is nagyon cuki. :) Bár néha volt olyan érzésem, hogy minden csak úgy Harry ölébe pottyan, még a megoldások is, talán azért éreztem így mert a filmbeli karaktere jobban odatette magát, vagy nem tudom igazán az okát, de ez picit furcsa volt. Amikor az első részét újraolvastam, akkor ezt nem vettem észre, de most igen. XD

De azért bírom Harryt, nincs vele semmi bajom, de egy kissé most furcsa volt nekem. Rajta kívül még talán a gonosz Dracot is bírom, de őt éppen egy kicsikét. XD De az apját azt nagyon nem bírtam, és Fricset se, se Dursleyket. Lockhartot meg végképp nem, bár egész vicces volt szegén, főleg a végére, de rajtuk kívül sokkal jobb karakterek is voltak, pl Félig Fej Nélküli Nick, és Hóborc, Hisztis Myrtill... XD De visszatérve a történetre így másodjára is nagyon jó volt, és a cselekmények is tetszettek, meg úgy az egész, főleg Roxfort leírása, és a Titkok kamrája utáni nyomozás izgalmas volt. :D

J. K. Rowling még mindig tetszik az írói stílusa, és az alaptörténet is jó, ebben a részben is voltak nagyon jó jelenetek és vicces párbeszédek, amiket szeretek. :-)

Kedvenc idézeteim:

"– Miért bámulod a sövényt? (…)
– Azon gondolkozom, melyik átokkal kellene felgyújtanom – felelte Harry.
(…)
– Ne-nem szabad – hebegte rémülten. – Apu megmondta, hogy nem va-varázsolhatsz, különben kidob a házból. És neked nincs hova menned. Nincsenek barátaid, akik befogadnának.
– Csiribí-csiribá! (…) – Hókusz-pókusz… Abrakadabra!
– ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ – üvöltött fel Dudley. Úgy iszkolt vissza a ház felé, hogy még hasra is esett közben. – ÁÁÁÁÁÁ! Azt csinálja! Azt csinálja!
Harry súlyos árat fizetett e csekélyke örömért." (14. oldal)

"– Pihentesd a csőröd – vágott a szavába Ron. – Azért jöttünk, hogy elvigyünk magunkkal." (30. oldal)

"– Megyek, lefekszem, és…
– Nem fekszel le – vágott a szavába az anyja. – Aki éjjel röpköd, nappal is röpködjön. (…)
– Jaj, anya…" (38. oldal)

"– Személyesen találkozhatunk vele! (…) – Ő írta majdnem az összes tankönyvünket!
(…)
– Nyugalom, hölgyeim, csak sorjában… ne lökdösődjenek, kérem… vigyázzanak a könyvekre…" (60. oldal)

"– Várok rád… Gyere… hadd szaggassalak szét… hadd tépjem ki a szíved… hadd küldjelek a pokolra…" (115. oldal)

"– …tépni… szaggatni… ölni…
Ugyanaz a hideg, gyilkos suttogás volt, amit Lockhart szobájában hallott.
(…)
– Mi a baj, Harry?
– Megint az a hang… Maradjatok csöndben.
– …éhes vagyok… nagyon éhes…
– Hallgassátok! – hadarta izgatottan Harry.
Barátai értetlenül meredtek rá.
– …ölni… ölni kell…
A hang egyre elmosódottabban szólt. Mintha távolodott volna – méghozzá felfelé. (…) Hogyan mozoghat a hang forrása felfelé? Talán valami fantom az, hogy át tud siklani a kőfalakon?
– Gyertek! – kiáltotta, és rohanni kezdett a lépcső felé.
(…)
– Harry, mit akarsz…
– CSSS!
Harry a fülét hegyezte. A hang valahol a magasból szólt, egyre távolodva, de még érthetően:
– …vérszagot érzek… VÉRSZAGOT ÉRZEK!
(…)
– Meg fog ölni valakit!" (131. oldal)

"– Téma lezárva! – sipította. – Ez egy mese! Egy szó se igaz belőle!" (146. oldal)

 "– A legkevésbé sem érdekel, hogy milyen a véred!" (190. oldal)

"– Minden attól függ, hogy milyen irányba akarsz indulni – magyarázta a prefektus. – A jövőd megtervezését nem lehet elég korán kezdeni, úgyhogy én a jóslástant ajánlanám. (…) Azt válaszd, ami a legjobban megfelel az adottságaidnak." (238. oldal)

"– Most ölni fogok… széttépem… szétszaggatom…" (240. oldal)

"– Hess onnan, madár! (…) – Hess onnan, ha mondom!" (298. oldal)

A könyv adatai:

Könyv: J. K. Rowling: Harry ​Potter és a Titkok Kamrája (Harry Potter 2.)

Kiadó: Animus

Kiadás éve: 2020

Oldalszám: 320 oldal

Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9789633247044

Fordította: Tóth Tamás Boldizsár

Mindenkinek, aki szereti a fantasyt, és a hasonló ifjúsági könyveket. :)

Ennyi csillagot adok rá:

5_csillag.jpg

Végszó:

Szóval ennyi volt mára. :) Minden könyvmolynak jó olvasást, és további jó éjszakát. :)

Smurfettereads