Dan Abnett: Bosszúállók: Mindenki uralni akarja a világot c. könyv értékelése

covers_524446.jpg

Hajnalban befejeztem a júniusi olvasásomat, Dan Abnett: Bosszúállók: Mindenki uralni akarja a világot c. könyvet, és kissé csalódott is vagyok, mert nem lett az egyik legnagyobb kedvencem, pedig imádom az MCU-t és a Marvel hősöket, de ez a könyv... számomra nagyon kevés volt. A Deadpool Praclik-ja sokkal jobban tetszett nekem a Nagy Marvel regény sorozatból, mint a Venom, vagy akár a Mindenki uralni akarja a világot... Venom értékelése: https://smurfettereads.blog.hu/2021/10/04/james_r_tuck_venom_halalos_vedelmezo Praclik értékelése: https://smurfettereads.blog.hu/2021/12/02/stefan_petrucha_deadpool_praclik_c_konyv_ertekelese

Fülszöveg:

A fenséges és hatalmas Bosszúállóknak a legnagyobb ellenségeikkel kell szembenézniük – az összessel egyszerre!
Amerika Kapitány gyilkos csatát vív a Hydra erőivel Berlinben. Sólyomszem és Fekete Özvegy a Vadföldön próbálják meghiúsítani az A.I.M terveit. Vasember Washingtonban harcol, hogy megállítsa Ultront. Thor egy egész hadsereggel néz szembe Szibériában. Bruce Banner és Nick Fury pedig Mangapore-ban küzdenek az Evolúció Mesterével. Csakis egyvalami biztos: mindez nem lehet a véletlen műve! De miféle még nagyobb és még halálosabb veszély rejtőzik az egyszerre végrehajtott támadások mögött?

Értékelés:

Habár sok karaktert felvonultat az író a Marvel hősök közül, a Bosszúállók közül, és a S.H.I.E.L.D ügynökei közül, meg hát a gonoszokból is kapunk egy adaggal, meg a cselekmény is igen változatos, de sokat akar a szarka, de nem bírja a farka... és ez lett ennek  könyvnek is a veszte. Helyenként pörgős, és akciódús is volt. Meg volt olyan is, ami nagyon tetszett nekem, pl. Vasember, Thor, meg Sólyomszem humora, beszólásaik is tetszettek, meg olyan jelenetek, amik izgalmasaknak tűntek, de leginkább ennyi. A túl sok karakter, fejezetenként más-más Bosszúálló szemszöge miatt a sztori leülepedett, nem igazán bontakozott ki a sztori tőle, és ez egy kicsit hazavágta. De azért a többiek szemszöge se volt olyan rossz, szerettem Amerika Kapitány, Thor, Hulk, Fekete Özvegy részét is, és a karakterüket is imádom, csak hirtelen túl sok minden történt egyszerre, és szerintem nem igazán tett jót ez ennek a könyvnek.

Vártam a katarzist, hogy mikor történik valami, ami ennél is izgalmas lett volna, de nem igazán jött el. A végét illetően, összecsapottnak éreztem, az író gyorsan elakarta vágni az összes cselekményt, az összes bonyodalmat le zavarta alig pár oldal alatt, ami nekem nagyon kevés volt, főleg azért is, mert így nem lehetett se megismerni, se kiismerni a gonosz karaktereket se, hogy miért csinálják, amit csinálnak... A céljuk ismert volt, de őket nem igazán, pedig egy-két gonosz tök szimpi volt. :D Nagyon nehezen akaródzott kiderülni, hogy mi miért történik, ki irányít kit, vagy ki az aki a háttérben mozgatja a szálakat, hogy egy nap alatt ennyi minden történik a sztoriban, de amikor már azon volt, hogy kiderüljön végre, az író totál összecsapta, és gyorsan le is zárta a szálakat, én pedig nem erre számítottam volna. :/

A helyszínek is tök érdekesek voltak, és a Boszúállók + gonosz karakterek küzdelme izgalmasnak tűnt, csak mire ki bontakozott volna, egy-egy Bosszúálló küzdelme, rögtön jött a másik. Engem ez nagyon zavart. A végét pedig inkább hagyjuk... Volt itt minden, Dormammu, Evolució Mestere, dinók, Ultron, Krí legfelsőbb intelligencia, A.I.M, Strucker, H.Y.D.R.A. M.O.D.O.K. Jórészt a felét se ismertem, de nagyon kíváncsi lettem volna, ki kicsoda, és honnan szalajtották. Jó, persze, Ultronról, és Strukcerről, Dormmamu-ról, a H.Y.D.R.A-ról, meg az A.I.M.-ről már hallottam, de a többi homály. XD Első blikkre nem tudtam hova tenni a gonosz karaktereket, leginkább azokat, akikről nem igazán hallottam még, több infót vártam volna azért róluk, mert egyenként tök érdekesek voltak, és az író nem igazán tért ki rájuk, leginkább azon volt a hangsúly, hogy állítsák le a készülendőben a Föld elleni katasztrófát.

Mellesleg nekem hiányzott Maria Hill és Phil Coulson ügynökök karaktere, és Loki-é is. Furcsállottam, hogy a szerző rájuk nem gondolt, ha már ennyire színesíteni kezdte a szereplő gárdát. De a stílusa azért mégis tetszik, nem bántam meg, hogy elolvastam, még inkább nagyon várom, hogy a Nagy Marvel regény sorozat többi részét is olvashassam, csak reménykedem benne, hogy jobb lesz. :D

Kedvenc idézeteim: 

"– Szeretném megnézni az aktiválási folyamatot – mondta ellentmondást nem tűrően Jürgen. […]
– Végül is… miért is ne? – felelte mosolyogva." (12. oldal)

"A Kapitány a jó öreg Harley Davidsonjához rohant, ami a földszinti parkolóhelyek egyikén várta. Berúgta a motort, a hátára akasztotta a pajzsát, és már száguldott is.
A matt fekete gép eredetileg egy Street 750-es modell volt, ám a S.H.I.E.L.D. technikusai jelentősen megnövelték a teljesítményét. A Kapitány, akitől ugyancsak nem állt messze a gépészet, szintén megpiszkálta egy kicsit a járgányt. A végeredmény egy gyors és optimális úttartású acélparipa volt." (23. oldal)

"Gyerünk! Gyerünk már! A pokolba veled, Stark! Ez az átkozott vacak nem jó semmi…
[…]
Rendben, így már sokkal jobb! Ezzel meg tudok birkózni." (34. oldal)

"– Á, üdv, szépségem! – köszönt Vasember." (48. oldal)

"– Tudja, Diane, Stephen Hawking professzor egyszer azt mondta, hogy a szuperintelligencia megvalósulása nem csupán az emberi történelem legnagyobb eseménye lesz, hanem egyben az utolsó is." (57-58. oldal)

"Úgy gondolta, hogy ha a vihar nem engedelmeskedik neki, akkor majd megszelídíti. Vagy megbünteti.
A Mjölnir kisebb örvényt kavart, amire a hol csituló, hol ismét feltámadó szél vonítása felelt. Villámfény izzott föl Thor alakja körül, és kék lángok nyaldosták a pörölyt, amiből egy ciklon ereje sugárzott szét. Majd az asgardi lesújtott, mély krátert tépve a földbe, és olyan lökéshullámot indítva útjára, ami elfújta a ködöt és elpárologtatta az esőt.
Feszült csend telepedett a környékre.
Thor felegyenesedett, és kihúzta magát. […]
A Viharisten – ha egy kis időre is – megzabolázta a vihart." (63-64. oldal)

"– Zöld teát iszik? Ez most komoly??
– Serkenti a koncentrációt – bólintott Banner –, és nyugtató hatású.
– De pont zöldet? Elég durva vicc, doki!
– Talán éppen ezért iszom – dörmögte közönyösen Banner. – És az is lehet, hogy nekem ilyen a humorérzékem, csak ön egyelőre még nem tudja értékelni." (77-78. oldal)

"– Ha-ha-ha.
– Szánakozó nevetésre semmi szükség!" (100. oldal)

"– Segíthetek neked egy algoritmussal – ajánlotta Stark.
– Piacra dobhatnánk – válaszolta Ultron. – Emberi Psziché 2.0.
– Látod, elsütöttél egy poént! – vigyorodott el Stark.
– Az emberi pszichológia modellje majdnem teljes – felelte Ultron." (103. oldal)

"Lepd meg őket! Kapd el őket! Ragadd magadhoz a kezdeményezést! Urald a helyzetet!" (122. oldal)

"Nyugalom… csak higgadtan… nyugalom…" (140. oldal)

"Ó, édesem, te aztán tényleg őrült vagy!" (186. oldal)

"– Épp csak nem teljesen. Ezen cirkuszi mutatvány lesz átcsusszanni!
– Nyugi, majd megmutatom, hogy kell csinálni!" (194. oldal)

"– Azt hittem, doki, hogy maga rendes fickó. Hogy a lelke mélyén jó ember. Te jó ég, hogy mekkorát tévedtem!
– Az emberek gyakran tévednek – bólintott Banner –, amikor megítélik mások jellemét, tetteit, vagy egy bizonyos helyzetet. Néha nem látják a teljes képet, vagy nem tudják felfogni annak természetét. És néha átverik őket.
[…]
– Néha pedig el kell játszanunk egy szerepet, hogy meggyőzzünk másokat – folytatta Bannner. – Azt kell mutatnunk nekik, amit látni akarnak, hogy megbízzanak bennünk." (253. oldal)

"– Hadd emlékeztessem az alapvető emberi jogokra! […] – A letartóztatottak jogaira. Köteles elmondani nekem, hogy hol vagyok! Jogomban áll…
– Jogában áll befogni a pofáját! […] – És ne merészeljen kioktatni az emberi jogokról!" (277. oldal)

"– Utálom ezt a vigyort!" (292. oldal)

"– A holló mégiscsak kivájja a másik holló szemét!" (297. oldal)

"– Én a zöld fickó vagyok! – közölte fennhangon. – Ki van velem?
[…]
– Bosszúállók? – kérdezte.
– Szerintem összegyűltünk – válaszolta a Kapitány, és felemelte a pajzsát.
A következő pillanatban a hősök egyszerre vetették bele magukat a harcba, együtt rontottak a krík közé. Mágiát, magasan fejlett technológiát és páratlan harci képességeket kombinálva együtt küzdöttek." (320. oldal)

A könyv adatai:

Könyv: Dan Abnett: Bosszúállók: Mindenki uralni akarja a világot

Kiadó: Szukits

Kiadás éve: 2022

Oldal szám: 324. oldal

Kötés: Keménytáblás

Fordította: Szente Mihály

ISBN: 9789634975137

Ajánlom: Ha szereted az MCU világát, és a szuperhősöket!

Ennyi csillagot adok rá:

harom_csillag.jpg

Végszó:

Azért mégis örültem, hogy ennyi Bosszúállót felvonultatott az író. :D Imádom őket, jó volt róluk olvasni. :) A nagy kedvenceim: Vasember, Thor, Amerika Kapitány, Sólyomszem, Fekete Özvegy, Hulk, Skarlát Boszorkány, és Híganyszál, Nick Fury is... Mind nagyon jók, sőt... A legjobbak, de nem tett jót nekik a hol az egyik, hol a másik, amit nagyon sajnálok, mert én akartam, hogy a kedvencem legyen ez a könyv is, nem csak a filmben, de sajnos ez most nem jött össze. :/ Remélem, nektek jobban fog tetszeni ez a könyv, mint nekem. :D További jó olvasást! :)

Smurfettereads